Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
UltiMet
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: środa 06 lis 2019, 16:23
Lokalizacja: Płock
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0
LPG: Tak

Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#1

Post autor: UltiMet » wtorek 16 cze 2020, 21:40

Witam, otóż mam problem z peugeotem zrobiłem już nim 5 tysięcy od wymiany oleju (i w sumie kupna) i dolałem 2 litry oleju. Wydaje mi się, że to dużo. Producent przewiduje zużycie oleju na poziomie 0.5l/1000 no i gdzieś tyle bierze tego oleju :D
Objawy: nie przełącza się na gaz na zimnym silniku (tzn ma już te 50-60stopni) potrafi zgasnąć, brak mocy na zimnym (na benzynie) jakby chodził na 3 cylindry, rzuca silnikiem na wolnych obrotach niby nie jakoś mocno, ale czuć
Ostatnio gdy go odpaliłem przełączył się na gaz wyrzuciło błędy przełączył się z powrotem na benzynę, a błędy to wypadanie zapłonów oraz błąd katalizatora (kata nie ma) po rozgrzaniu samochód ma normalną moc i wszystko chodzi bez zarzutu

Płynu chłodniczego nie ubywa

Olej jaki był poprzednio to Motul 10w40, ja zmieniłem na PMO 5w40 przy zmianie użyłem płukanki Millers

Obstawiam hydro popychacze, ale chcę się upewnić myślę, że zmiana na inny olej nic nie da



derok
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 938
Rejestracja: sobota 26 gru 2015, 18:37
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6b
Moc: 109

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#2

Post autor: derok » wtorek 16 cze 2020, 21:58

To w końcu pytasz o branie oleju, czy o problemy z pracą po odpaleniu na benzynie? Jeżeli o to drugie, to zadam ci pytanie- jaka jest korekta długa przed odpaleniem na zimnym?



Adam283
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 2
Rejestracja: środa 10 cze 2020, 22:25
Lokalizacja: Zabrze
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2005
Silnik: 2000
Moc: 140
Kolor: Srebrny
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#3

Post autor: Adam283 » wtorek 16 cze 2020, 22:11

Moim zdaniem jeżeli pracuje po nocy na 3 cylindry a po za grzaniu jest ok to myślę że cewka



Awatar użytkownika
Erni
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: wtorek 09 cze 2020, 22:02
Lokalizacja: Chełm/Grójec
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 1,6
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: Zieleń Sherwood
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#4

Post autor: Erni » środa 17 cze 2020, 10:07

Jak masz "dolewki" po dwa litry oleju na 5 tyś kilometrów, to właściwie możesz jeździć bez wymian oleju, wystarczą same dolewki.
A tak na poważnie.
Masz na bank padnięte pierścienie tłokowe + być może uszczelniacze zaworowe, tak że bez zdjęcia głowicy się nie obędzie.
Do tego po tej robocie przeszedłbym na olej 5W30 bądź 5W40.



UltiMet
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: środa 06 lis 2019, 16:23
Lokalizacja: Płock
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#5

Post autor: UltiMet » środa 17 cze 2020, 14:40

derok pisze:
wtorek 16 cze 2020, 21:58
To w końcu pytasz o branie oleju, czy o problemy z pracą po odpaleniu na benzynie? Jeżeli o to drugie, to zadam ci pytanie- jaka jest korekta długa przed odpaleniem na zimnym?
Trochę chaotycznie napisałem, ale te usterki mam razem z tym olejem dlatego. Myślałem, że napisanie wszystkiego będzie pomocne.

Dzisiaj policzyłem dokładnie i bierze na 6 tysięcy 2 litry :D No to pewnie za wiele nie zmienia. Czyli trzeba szykować się na remont?



Awatar użytkownika
Erni
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: wtorek 09 cze 2020, 22:02
Lokalizacja: Chełm/Grójec
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 1,6
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: Zieleń Sherwood
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#6

Post autor: Erni » środa 17 cze 2020, 16:49

Dokładnie.
Nie ma różnicy, czy taka konsumpcja oleju jest na 5, czy na 6 tysięcy km.
Każde branie oleju, oznacza że do roboty jest góra silnika, i tego nie zastąpisz żadnymi cudownymi wlewkami pseudo uszczelniającymi.



UltiMet
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: środa 06 lis 2019, 16:23
Lokalizacja: Płock
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#7

Post autor: UltiMet » środa 17 cze 2020, 21:00

No tak to logiczne, ale tak czytam posty innych użytkowników 2.0 na forach i piszą, że zużycie 0.200-0.300 ml/1000 to norma.



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 602
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#8

Post autor: WRQ » środa 17 cze 2020, 21:07

Nie nakręcaj się aż tak źle, wszystko zależy jak używasz tego auta. Jak moim jeździłem lokalnie w typowym cyklu mieszanym to na 10000km dolewałem 1-1,5l. Jak poleciałem z centrum Polski do Brukseli i z powrotem po autostradzie na obrotach rzędu nonstop 4000, to po kursie tam i z powrotem wlałem też 1,5 litra, a to 2500km raptem. Mój mechanik rzekł mi, że w lokalnym cyklu mieszanym jeśli przekroczę 3l / 10kkm to będziemy się zastanawiać czy coś jest nie tak i co z tym zrobić. Nie musieliśmy się zastanawiać :-). Norma fabryczna 5l / 10kkm jest moim zdaniem przegięta i obstawiam, że to techniczny dupochron.



MrPatience
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 29
Rejestracja: piątek 10 lut 2017, 18:52
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2002
Silnik: 1997ccm EW10J4
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#9

Post autor: MrPatience » czwartek 18 cze 2020, 00:41

W jakim cyklu jeździsz? Jak kolega wyżej napisał to ma znaczenie.

Od siebie dodam dodatkowo - nie cieknie Ci którymś uszczelniaczem? U mnie ciekł simmering wału. Przed wymianą dolewałem 0.3l/1000km po wymianie przestała być potrzeba dolewać.



Awatar użytkownika
Erni
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: wtorek 09 cze 2020, 22:02
Lokalizacja: Chełm/Grójec
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 1,6
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: Zieleń Sherwood
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#10

Post autor: Erni » czwartek 18 cze 2020, 16:49

WRQ, serio uważasz, że taka konsumpcja oleju - 2l/6tyś - jest uzależnione tym, w jakich warunkach użytkowane jest auto - cykl mieszany :?:
Z całym szacunkiem do Ciebie, ale Twojemu mechanikowi po prostu nie chciało się robić Twojego silnika - poczekamy, aż zacznie brać więcej oleju, potem zobaczymy.
Dojdzie simmering przód, uszczelka klawiatury, głowicy + jakieś inne uszczelki, i skasujemy gościa na większą kasę. Sorry, ale taki jest mój tok myślenia.



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 602
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#11

Post autor: WRQ » czwartek 18 cze 2020, 21:19

Erni pisze:
czwartek 18 cze 2020, 16:49
WRQ, serio uważasz, że taka konsumpcja oleju - 2l/6tyś - jest uzależnione tym, w jakich warunkach użytkowane jest auto - cykl mieszany :?:
Z całym szacunkiem do Ciebie, ale Twojemu mechanikowi po prostu nie chciało się robić Twojego silnika - poczekamy, aż zacznie brać więcej oleju, potem zobaczymy.
Dojdzie simmering przód, uszczelka klawiatury, głowicy + jakieś inne uszczelki, i skasujemy gościa na większą kasę. Sorry, ale taki jest mój tok myślenia.
Tak, jest uzależniona od sposobu użytkowania pojazdu, konstrukcji silnika itd itp. Mojemu mechanikowi ufam - kilkuletnia współpraca bez wtopy i pitolenia głupot, a uwierz mi, długo trwało zanim do człowieka trafiłem.
Poza tym te jego "do 3l/10kkm nie reagujemy" pochodzi też z tego, że mieści się to w tej przegiętej normie fabrycznej i jednak trzeba znaleźć jakiś kompromis między kosztami gonienia perfekcji a opłacalnością tej gonitwy. Postaw się teraz na miejscu klienta laika - "Panie mechaniku, auto mi bierze 2l oleju na 10kkm, co robić? " ... "remont silnika!".... po czym zaczyna taki klient szukać informacji bo czeka go jakieś 1,5k do wydania i znajduje dopuszczalne zużycie 5l/10kkm. I jak reaguje - "no naciągnąć mnie chciał !". Wiesz, ludzie są różni.
Miejmy swoje opinie, wymieniajmy się uwagami i pozwalajmy innym ocenić sytuację na ich sposób. Pozdrawiam!



grzonsiu1
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 27
Rejestracja: czwartek 09 sty 2020, 14:10
Lokalizacja: Chrzanow
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFJ
Moc: 140
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#12

Post autor: grzonsiu1 » czwartek 18 cze 2020, 21:56

Malo ze jest uzaleznione od sposobu eksploatacji to jeszcze lpg potrafi to spalanie oleju podniesc. Konstrukcja silnika wymusza niejako zeby cos tego oleju spalil,fizyki nie oszukasz.Przy spalaniu zedu trzech setek z haczkiem a tyle koledze wychodzi nie wiem czy bym sie kusil na taki remont. Poogladaj jeszcze ten silnik czy aby napewno tyle spala czy moze gdzies podcieka i jefno do drugiego daje taki wynik.



baronbur83
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 23 sty 2018, 19:11
Lokalizacja: brodnica
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1997
Typ Silnika: RFN
Moc: 100 kW
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#13

Post autor: baronbur83 » czwartek 18 cze 2020, 22:19

Moje doświadczenia z tym silnikiem są takie. Kupiłem z przebiegiem 134tyś od starszego pana i naprawdę wyglądał na tyle. Był zalany 10W40 i przy mojej jeździe (na 2 odcina przy ok 105 km/h na 3 przy ok 135 km/h) przy prędkościach 160-170 na trasach szybkiego ruchu brał ok 3 -3,5l na 10 tyś. O stylu jazdy może świadczyć również spalanie 11,5-12,5 LPG w trasie y klimą oczywiście. Zrobiłem płukankę silnika ( mechanik śmiał się że olej nie nadaje się do wymiany-taki czysty a gdzie tu płukankę robić, ale miałem kupioną to wlałem) zmiana oleju na Motul 5W40. Po zmianie w trasie przy zapierdalaniu bierze 1,5-2 l na 10 tyś, wokół komina weźmie ok 0,8-0,1 l na 10 tyś. Także uważam że sposób użytkowania ma duże znaczenie, Mój mechanik też mówił że jak będę zapierdalał to będzie brał więcej oleju. Myślę że takie spożycie nie jest złe, pokażcie 2,0 b z grupy VW który weźmie mniej niż 5l na 10tyś (kolega ma Octavię 1l na 1000km) drugi kolega ma Kia-nke też 2,0 bierze podobnie jak ta Octavia. Ja podchodzę do sprawy tak: 5 oleju 140 zł, weźmie 2,5l na 10 tyś km =70zł co daje 7zł na 1000km czyli 70 gr na 100 myślę że do przełknięcia. Ponadto silniczek cały czas ma lepsze smarowanie. Koszty naprawy silnika jak radzicie dość duże a kto zapewni że po naprawie nic nie weźmie jak instrukcyjnie ma brać i tak ma być.



Awatar użytkownika
Erni
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: wtorek 09 cze 2020, 22:02
Lokalizacja: Chełm/Grójec
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 1,6
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: Zieleń Sherwood
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#14

Post autor: Erni » piątek 19 cze 2020, 00:05

WRQ pisze:
czwartek 18 cze 2020, 21:19
Tak, jest uzależniona od sposobu użytkowania pojazdu, konstrukcji silnika itd itp. Mojemu mechanikowi ufam - kilkuletnia współpraca bez wtopy i pitolenia głupot, a uwierz mi, długo trwało zanim do człowieka trafiłem.
Poza tym te jego "do 3l/10kkm nie reagujemy" pochodzi też z tego, że mieści się to w tej przegiętej normie fabrycznej i jednak trzeba znaleźć jakiś kompromis między kosztami gonienia perfekcji a opłacalnością tej gonitwy. Postaw się teraz na miejscu klienta laika - "Panie mechaniku, auto mi bierze 2l oleju na 10kkm, co robić? " ... "remont silnika!".... po czym zaczyna taki klient szukać informacji bo czeka go jakieś 1,5k do wydania i znajduje dopuszczalne zużycie 5l/10kkm. I jak reaguje - "no naciągnąć mnie chciał !". Wiesz, ludzie są różni.
Miejmy swoje opinie, wymieniajmy się uwagami i pozwalajmy innym ocenić sytuację na ich sposób. Pozdrawiam!
WRQ to raczej nie znasz budowy magistrali olejowej i ogólnie, zarówno samej budowy silnika, jak i obiegu oleju w silniku.
Kilka silników w swoim życiu zrobiłem, i nikt nie będzie mi mówił, że branie 3l oleju na 10kkm jest "normalnym" objawem eksploatacyjnym. Pomijam to wyssane z palca 5l/10kkm. Z tym się nie zgodzę.
Weź pod uwagę to, że do miski olejowej takiego Peugeota 307 2,0 pb wchodzi 4,25 litra oleju. Interwał wymiany oleju to "teoretycznie" 30kkm.

W przypadku kolegi UltiMet jest mowa o braniu oleju 2l/6kkm.
Masz proste równanie.

2l/6kkm x 30kkm = 10 LITRÓW oleju

Pytanie zatem: po co zmieniać olej, skoro cały czas jeździ na świeżym :?:
Wystarczy tylko zainwestować w sam filtr. Czyż nie tak :?:

Ale jak sam powiedziałeś, "...Miejmy swoje opinie, wymieniajmy się uwagami i pozwalajmy innym ocenić sytuację na ich sposób..."
Masz rację, nie jesteśmy tu po to, żeby bić pianę, a wymieniać się doświadczeniami.



Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 163
Rejestracja: poniedziałek 02 kwie 2018, 23:58
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2,0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: Peugeot 307 2.0 Benzyna/LPG EW10J4 Bierze olej

#15

Post autor: Ziela » piątek 19 cze 2020, 00:27

Ile ludzi tyle opinii, a olej nie wiedzieć czemu zawsze wywołuje wielkie różnice poglądów. Stan oleju należy monitorować, a jak ubywa to szczególnie, to jest rzecz pewna. Jak będzie monitorowany stan to nawet przy dużym poborze oleju silnik to przeżyje. Na marginesie branie oleju 3l/10 000km to 'normalny objaw eksploatacyjny' w starych oplach chociażby i nikt tam z tego powodu afery nie robi. WRQ jak dla mnie pisze logicznie, trzeba znaleźć kompromis, a to już zależy od użytkownika auta.


Redukcja, dwa biegi i nie ma kolegi :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Benzynowe”