TU3JP - dziwne przypadłości

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Irdo38
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 371
Rejestracja: piątek 30 cze 2017, 21:42
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.4 (TU3JP)
Typ Silnika: KFW
Moc: 75KM
Kolor: Blanc Banquise
LPG: Nie

TU3JP - dziwne przypadłości

#1

Post autor: Irdo38 » środa 20 maja 2020, 18:38

Witam,
dziś w drodze powrotnej z pracy spotkała mnie niemiła histora związana z moim 307 w którym jest silnik tu3jp 1.4 8v, otóż na początku trasy wszystko było ok,
potem miałem wrażenie że silnik jakby ma delikatnie mniej mocy, ale tylko delikatnie, po chwili podczas przyspieszania na niskim biegu poczulem dosc mocne szarpnięcie, potem jeszcze kilka razy podczas przyspieszania, po chwili spokojnej jazdy dostałem na wyświetlaczu komunikat catalytic converter fault oraz kontrolka check engine zaczęła migać a silnik stracił chyba z połowę mocy ( nie mógł koparki wyprzedzić z dwójki po równym) zaczął telepać jak cholera, zwłaszcza podczas przyspieszania oraz głośno pracować, gdy dojechałem pod dom non stop pikało i co chwilę komunikat o katalizatorze, odniosłem również wrażenie że spaliny śmierdzą czymś przypalonym ale ciężko mi powiedzieć czy to wina awarii czy tego że niedawno wymieniałem cały wydech, w związku z tą sytuacją mam parę pytań
Czy silnik 1.4 8v ma katalizator?
co mogło spowodować takie nagłe objawy?
mam pp, gdyby trzeba było porobić jakieś testy proszę o instukcję jak je przeprowadzić gdyż nigdy nie czytałem parametrów uruchomionego silnika.

pozdrawiam

Dodano po 1 godzinie 7 minutach 37 sekundach:
jako ciekawostkę dodam że po ostygnięciu zapala i problemu już nie ma, zobaczę czy to się ponownie powtórzy jutro rano



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 584
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: TU3JP - dziwne przypadłości

#2

Post autor: WRQ » środa 20 maja 2020, 21:23

KFW ma katalizator. Fabrycznie :-D, bo mój KFW już go nie ma, gdyż się zapchał i został wyeksmitowany. Objaw był taki, że był kompletny brak mocy, obroty nie wchodziły powyżej 2000 i wywaliło checka. To co opisuję dotyczy Partnera.
U siebie sprawdź tematy związane za spalanie - stan świec, ewentualnie pod ELMem podejrzyj sygnały z sond lambda. Przy padniętej pierwszej sondzie tez będą się cyrki działy.



Awatar użytkownika
Irdo38
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 371
Rejestracja: piątek 30 cze 2017, 21:42
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.4 (TU3JP)
Typ Silnika: KFW
Moc: 75KM
Kolor: Blanc Banquise
LPG: Nie

Re: TU3JP - dziwne przypadłości

#3

Post autor: Irdo38 » środa 20 maja 2020, 21:31

świece mam nowe, chętnie bym sygnały lambdy odczytał planetem tylko nie wiem jak



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 584
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: TU3JP - dziwne przypadłości

#4

Post autor: WRQ » środa 20 maja 2020, 21:39

jak masz planeta, to (z pamięci polecę) :
- test każdego kalkulatora,
- silnik
- benzyna
- wybierz z listy swój silnik / sterownik
- sygnały z sond są pod jakimś magicznym określeniem "oczyszczanie spalin" czy coś w podobie.
Zimne auto odpala "z pamięci" czyli nie słucha się pierwszej sondy, dopiero jak się trochę nagrzeje, to przechodzi w tzw. pętle zamkniętą (czyli słucha sprzężenia zwrotnego z pierwszej sondy i na tej podstawie zaczyna regulować skład mieszanki).
U mnie jak był zapchany katalizator to był fizycznie zapchany - nie było różnicy czy zimny czy ciepły silnik, samochód ledwo się toczył. Z odpalaniem problemu nie miał, natomiast wciśnięcie gazu do dechy powodowało powolne podnoszenie obrotów do 2000 i dalej nic.



derok
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 923
Rejestracja: sobota 26 gru 2015, 18:37
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6b
Moc: 109

Re: TU3JP - dziwne przypadłości

#5

Post autor: derok » czwartek 21 maja 2020, 17:45

Zbliża się zapewne koniec cewki



Awatar użytkownika
Irdo38
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 371
Rejestracja: piątek 30 cze 2017, 21:42
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.4 (TU3JP)
Typ Silnika: KFW
Moc: 75KM
Kolor: Blanc Banquise
LPG: Nie

Re: TU3JP - dziwne przypadłości

#6

Post autor: Irdo38 » poniedziałek 25 maja 2020, 11:35

derok pisze:
czwartek 21 maja 2020, 17:45
Zbliża się zapewne koniec cewki
Najprawdopodobniej, komputer pokazał wypadanie zapłonu, można to łatwo potwierdzić przyspieszaniem z niskiego biegu i niskich obrotów, szarpie jak cholera



Awatar użytkownika
Irdo38
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 371
Rejestracja: piątek 30 cze 2017, 21:42
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.4 (TU3JP)
Typ Silnika: KFW
Moc: 75KM
Kolor: Blanc Banquise
LPG: Nie

Re: TU3JP - dziwne przypadłości

#7

Post autor: Irdo38 » środa 27 maja 2020, 20:04

wszystkie przypadłości były wynikiem starej cewki zapłonowej marki magneti menelli ktora swoje juz przeżyła, obecnie zalozona cewka marki tesla, jakie macie o nich zdanie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Benzynowe”