Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

Swapy, podniesienie mocy
ODPOWIEDZ
Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#1

Post autor: Pazur307 » sobota 11 sty 2020, 14:35

Witam!
Od jakiegoś czasu posiadam 307 1,6HDi 110KM, korzystam z forum i widze, że macie tą marke rozpykaną na atomy :D dlatego pisze tu bo na forum 407 martwa cisza w takich tematach swapu itp.
Zastanawiam sie nad dość szalonym pomyslem takim jak w temacie a mianowicie przełożenie kompletnego silnika wraz z manualną skrzynią (najlepiej 2.0HDi) do puga 407 coupe. Może ktoś robił, widział, słyszał coś o swapie do tego auta?
Pytam sie tutaj ponieważ może trzeba iść innym tropem i nie wyważać otwartych drzwi... ;)
407 coupe 2,7 HDi z uszkodzonym silnikiem można kupić w fajnych pieniądzach i gdyby dało rade bez wiekszych problemow zaszczepić tam 2.0 HDi to można latać dość ekonomicznie i dynamicznie ;)
Co o tym sądzicie? Fabrycznie do 407coupe montowano ten silnik 2.0HDi więc mechanicznie powinno być ok. A jak z elektryką? Tak żeby działało całe wyposażenie w 407? Najlepiej kupić 407 sedana/sw/anglika lub po dzwonie czy może być np cały pacjent 307,607 lub inny bo i tak trzeba będzie cale wiązki kłaść od nowa?
Ktoś coś poratuje wiedzą?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5315
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136/177

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#2

Post autor: No0d » sobota 11 sty 2020, 17:34

Kupić 407 qp z UK i można się bawić w przekładki :P



Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#3

Post autor: Pazur307 » niedziela 12 sty 2020, 16:52

Niby tak ale 407 coupe jest najwiecej tych średnio udanych 2,7HDi a inne motory to jak na lekarstwo w tym nadwoziu. No jeszcze sporo jest 3,0 V6 PB. Jak już bym trafił na 2,0HDi w nadwoziu coupe w jednym kawałku to chyba wolałbym przełożyć go na EU bo podobno bardzo fajnie sie je przekłada tzn ściana grodziowa jest "uniwersalna", ma otwory pod UK i EU a poza tym przewody są na tyle długie, że nie trzeba ciąć i lutować.



Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 617
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: ..
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#4

Post autor: Stitch » niedziela 12 sty 2020, 20:17

Pazur307 pisze:
niedziela 12 sty 2020, 16:52
Niby tak ale 407 coupe jest najwiecej tych średnio udanych 2,7HDi a inne motory to jak na lekarstwo w tym nadwoziu. No jeszcze sporo jest 3,0 V6 PB. Jak już bym trafił na 2,0HDi w nadwoziu coupe w jednym kawałku to chyba wolałbym przełożyć go na EU bo podobno bardzo fajnie sie je przekłada tzn ściana grodziowa jest "uniwersalna", ma otwory pod UK i EU a poza tym przewody są na tyle długie, że nie trzeba ciąć i lutować.
kazde auto po 2001 na uniwersalne grodzie :P.

jak bedziesz mial 2.0 hdi, to w zasadzie p&p, przy innym silniku glownym to juz rzezba i część wiazki z 307, a część z 407 do sztukowania ;/


PP & Diagbox via Priv

Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#5

Post autor: Pazur307 » niedziela 12 sty 2020, 22:11

jak bedziesz mial 2.0 hdi, to w zasadzie p&p,
Ale obojętnie czy to będzie 2.0hdi z 307 czy 2.0hdi z 407 sedana/sw?

Chodzi mi o taką sytuacje, że do 407 coupe 2,7HDi (uszkodzony motor) chciałbym włożyć 2,0 HDi.
I tu pytanie z jakiego modelu najlepiej szukać dawcy...?
1.Anglik 407 coupe 2.0HDi? (tak jak pisał No0d?)
2.Anglik 407 2.0HDi sedan/sw?
3.Europejczyk 407 2.0HDi sedan/sw?
4.Inne modele z 2.0HDi na pokładzie? (jakie?)



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5315
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136/177

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#6

Post autor: No0d » niedziela 12 sty 2020, 22:28

Trzeba by się bardziej zainteresować i sprawdzić czy coupe i SW ma taki samą budę jeżeli chodzi o mocowanie silnika itp.

407 SW z RHR i 6 biegowym automatem mam na części.



Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 617
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: ..
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#7

Post autor: Stitch » poniedziałek 13 sty 2020, 00:32

Pazur307 pisze:
niedziela 12 sty 2020, 22:11
jak bedziesz mial 2.0 hdi, to w zasadzie p&p,
Ale obojętnie czy to będzie 2.0hdi z 307 czy 2.0hdi z 407 sedana/sw?

Chodzi mi o taką sytuacje, że do 407 coupe 2,7HDi (uszkodzony motor) chciałbym włożyć 2,0 HDi.
I tu pytanie z jakiego modelu najlepiej szukać dawcy...?
1.Anglik 407 coupe 2.0HDi? (tak jak pisał No0d?)
2.Anglik 407 2.0HDi sedan/sw?
3.Europejczyk 407 2.0HDi sedan/sw?
4.Inne modele z 2.0HDi na pokładzie? (jakie?)
mamy tu kolegę jednego co swapowal z cytryny do 307 hdi i cos tam sie tylko osprzętem minimalnie roznilo. tyle, ze to nie rhr byl. temat jest gruz ale będzie wóz

Ale rhr z 407 i 307 jest identyczne 1:1, bo na starym forun 407 przekadali je bez rzezby. (no ale tylko rhr do rhr i sedany/ sw, kupety nie bylo tematów). Wiem, ze 3.0 hdi p&p za 2.7 wchodzi. Tylko ciężko silnik zdobyć


PP & Diagbox via Priv

Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#8

Post autor: Pazur307 » poniedziałek 13 sty 2020, 09:43

Trzeba by się bardziej zainteresować i sprawdzić czy coupe i SW ma taki samą budę jeżeli chodzi o mocowanie silnika itp.
RHR był montowany fabrycznie do 407 coupe także myśle, że mocowania są takie same. A jeśli nie to zawsze można kupić ori łapy do rhr od 407 coupe lub dorobić customowe. Widze, że jednak zgrzyty mogą być z elektryką odnośnie zmiany z 2,7 HDi na 2,0HDi.
Myślałem, że wystarczy przełożyć silnik, skrzynie, sterownik no i wiadomo po podłączać to z sensem ale widze, że bez rzeźby sie nie obędzie...

Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
Wiem, ze 3.0 hdi p&p za 2.7 wchodzi. Tylko ciężko silnik zdobyć
To prawda. Raz, że jest ich raczej mało na rynku, dwa są chodliwe, trzy do tanich nie należą ;)



Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 617
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: ..
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#9

Post autor: Stitch » poniedziałek 13 sty 2020, 11:43

Pazur307 pisze:
poniedziałek 13 sty 2020, 09:47
Trzeba by się bardziej zainteresować i sprawdzić czy coupe i SW ma taki samą budę jeżeli chodzi o mocowanie silnika itp.
RHR był montowany fabrycznie do 407 coupe także myśle, że mocowania są takie same. A jeśli nie to zawsze można kupić ori łapy do rhr od 407 coupe lub dorobić customowe. Widze, że jednak zgrzyty mogą być z elektryką odnośnie zmiany z 2,7 HDi na 2,0HDi.
Myślałem, że wystarczy przełożyć silnik, skrzynie, sterownik no i wiadomo po podłączać to z sensem ale widze, że bez rzeźby sie nie obędzie...

Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
Wiem, ze 3.0 hdi p&p za 2.7 wchodzi. Tylko ciężko silnik zdobyć
To prawda. Raz, że jest ich raczej mało na rynku, dwa są chodliwe, trzy do tanich nie należą ;)
imo rzezba będzie tylko z elektryka jeśli rhr wychodził w kupecie. Bo kupeta sie nawet nie interesowałem nigdy. mocowania powinny byc te same (na pewno w sedanie/ sw są 1:1 i nawet elektryki nie trzeba zmieniac w nich)


PP & Diagbox via Priv

Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#10

Post autor: Pazur307 » wtorek 14 sty 2020, 17:40

imo rzezba będzie tylko z elektryka jeśli rhr wychodził w kupecie.
Z danych z sieci wynika, że takie motory pakowali do coupe:
Obrazek
A tak poza konkursem to 407'mki są już na CAN'ie od początku produkcji czy dopiero od ktoregoś rocznika?



Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 617
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: ..
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#11

Post autor: Stitch » wtorek 14 sty 2020, 22:36

Pazur307 pisze:
wtorek 14 sty 2020, 17:40
imo rzezba będzie tylko z elektryka jeśli rhr wychodził w kupecie.
Z danych z sieci wynika, że takie motory pakowali do coupe:
Obrazek
A tak poza konkursem to 407'mki są już na CAN'ie od początku produkcji czy dopiero od ktoregoś rocznika?
407 od poczatku juz na CAN szły. To jesli szly do kupety to moze nie trzeba bedzie byc rzeznikiem tylko sam sterownik jak mowiles


PP & Diagbox via Priv

Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#12

Post autor: Pazur307 » środa 15 sty 2020, 19:50

407 od poczatku juz na CAN szły. To jesli szly do kupety to moze nie trzeba bedzie byc rzeznikiem tylko sam sterownik jak mowiles
Aż tak optymistycznie to bym do tego nie podchodził ale fajnie jakby sie ktoś jeszcze wypowiedział ;)



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 618
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#13

Post autor: WRQ » czwartek 16 sty 2020, 07:12

W 407ce coś się zadziało od roku 2008 - np. czujniki ABSu wcześniejsze nie gadają z rocznikami 2008 i dalej, kwestia do weryfikacji. Niestety konkretów nie mam.



Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#14

Post autor: Pazur307 » czwartek 16 sty 2020, 09:34

WRQ pisze:
czwartek 16 sty 2020, 07:12
W 407ce coś się zadziało od roku 2008 - np. czujniki ABSu wcześniejsze nie gadają z rocznikami 2008 i dalej, kwestia do weryfikacji. Niestety konkretów nie mam.
Ale to już zawsze coś ;) dzięki :) przynajmniej wiadomo, że zaszły jakieś zmiany od 2008r.



Pazur307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: środa 09 paź 2019, 09:51
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6 HDI, DV6TED4
Typ Silnika: 9HY
Moc: 109
Kolor: Montebello / KPL

Re: Swap 2.0 HDi RHR z 307'mki do 407'mki coupe.

#15

Post autor: Pazur307 » niedziela 07 cze 2020, 17:23

Witam ponownie! Temat zamarł z przyczyn nie zależnych ode mnie. Odgrzewam temat i mam pytanie czy macie jakis zakład lub człowieka który ogarnie taki temat? Najlepiej Łódź i okolice tak do 100km. Mam tu na miejscu jednego asa co ogarnia to dobrze ale odstrasza terminami...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”