Dla zainteresowanych są ponownie smyczki klubowe viewtopic.php?f=19&t=73

Szarpanie po przelaczeniu na LPG

Tematy dot. instalacji gazowych w naszych 307-kach.
ODPOWIEDZ
Adaszko
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 25
Rejestracja: czwartek 31 gru 2015, 00:35
Lokalizacja: Katowice
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#1

Post autor: Adaszko » sobota 09 mar 2019, 21:03

Witam. W pazdzierniku montowalem LPG , silnik 1.6 16v , rok 2003. Od samego poczatku pojawial sie problem po przelaczeniu - mianowicie silnik szarpal kilka-razy/ nie reagowal chwilowo na pedal gazu po czym jakby nigdy nic wszystko wracalo do normy. W pierwszej kolejności gazownik stwierdzil swiece (mialy juz nalatane z 30 tys.) i listwe ew. Swiece wymienione ( NGK zwykle do benz - nie zmieniany przeswit ani zadne specjalne pod LPG ) , potem autokorekta u gaziarza i bylo jakby lepiej. Ostatnio wszystkie objawy wrocily.
Czy ktos moze podpowiedziec gdzie szukac przyczyny ? Chce byc przygotowany przy kolejnej wizycie u gazownika a nie wychodzic na ignoranta i dac sobie wcisnac kit.

P.S. dodam ze dzieje sie to po przelaczeniu przy redukcji lub wrzucaniu wyzszego biegu. Jeśli przelaczy się podczas jazdy jednolita predkoscia na jednym biegu nic sie nie dzieje.



pierr
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 29
Rejestracja: sobota 09 lut 2019, 19:34
Lokalizacja: Okolice Warszawy
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1997
Typ Silnika: RFJ
Moc: 140
Kolor: oliwkowy
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#2

Post autor: pierr » sobota 09 mar 2019, 21:04

Zły montaż, regulacja - 307 to bardzo wrażliwe na papraków gazowników zwierze 😊 podaj może co masz zamontowane i czy to ma szanse dobrze działać...



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5154
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#3

Post autor: karolp1993 » sobota 09 mar 2019, 21:17

Autokorekta xDD
Książkowy przykład źle ustawionej instalacji - to auto ciężko poprawnie ustawić na zimnym, poczytaj posty u nas na forum.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

derok
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: sobota 26 gru 2015, 18:37
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6b
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#4

Post autor: derok » sobota 09 mar 2019, 21:33

Jakie wtryski , jaki sterownik? Potrzebna prawdopodobnie korekta po temperaturze



Adaszko
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 25
Rejestracja: czwartek 31 gru 2015, 00:35
Lokalizacja: Katowice
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#5

Post autor: Adaszko » niedziela 10 mar 2019, 16:51

Stag Qnext
AC sa W02
AC sa R02
Korekta robiona byla na cieplym silniku.



derok
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 766
Rejestracja: sobota 26 gru 2015, 18:37
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6b
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#6

Post autor: derok » niedziela 10 mar 2019, 18:59

Proponuje wydłużyć czas przełączania poszczególnych cylindrów



Adaszko
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 25
Rejestracja: czwartek 31 gru 2015, 00:35
Lokalizacja: Katowice
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#7

Post autor: Adaszko » niedziela 10 mar 2019, 20:22

A czy warto zmienic swiece na te pod lpg lub w tych co mam skracac przeswit na 0,7 mm czy to jakas bujda jest ??



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5154
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#8

Post autor: karolp1993 » niedziela 10 mar 2019, 20:37

Adaszko pisze:A czy warto zmienic swiece na te pod lpg lub w tych co mam skracac przeswit na 0,7 mm czy to jakas bujda jest ??
Ściema.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

misiek1
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 24
Rejestracja: niedziela 24 lut 2019, 23:24
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1,6 - TU5JP4
Moc: 109
Kolor: Czarny
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#9

Post autor: misiek1 » niedziela 17 mar 2019, 01:08

Jako, że od niedawna mam 307SW 1,6 z lpg podepne się pod temat bo również dręczy mnie temat nierównej pracy zaraz po przełączeniu na lpg.
Instalacja stag, zrobiłem delikatne korekty po temperaturze, temp. przełączania na 33 stopnie, reduktor Zavoli Zeta N, wtryski Hana zielone. Zdarza się, że po przełączeniu na lpg potrafi zgasnąc podczas delikatnego ruszania. Miało to miejsce może 3 razy, ale chcę ten problem wyeliminować. Ma ktoś może jakieś sprawdzone ustawienia pod ten model wtrysków?

Wysłane z mojego HUAWEI TIT-L01 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5154
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#10

Post autor: karolp1993 » niedziela 17 mar 2019, 09:07

Niestety korkety po temperaturze muszą być duże. Nikt tu chyba nie ma zestawu z Hanami, może na lpg forum.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

misiek1
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 24
Rejestracja: niedziela 24 lut 2019, 23:24
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1,6 - TU5JP4
Moc: 109
Kolor: Czarny
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#11

Post autor: misiek1 » niedziela 17 mar 2019, 09:12

Dzięki za info, potestuje ustawienia i opisze w temacie jak to będzie u mnie wyglądać.

Wysłane z mojego HUAWEI TIT-L01 przy użyciu Tapatalka




misiek1
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 24
Rejestracja: niedziela 24 lut 2019, 23:24
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1,6 - TU5JP4
Moc: 109
Kolor: Czarny
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#12

Post autor: misiek1 » środa 20 mar 2019, 21:03

Pytanie mam jeszcze w jednej kwesti, jak u Was wygląda lokalizacja wkrętek do kolektora ssącego? U mnie są one zrobione jak by od strony grodzi u dołu, trudno się do nich dostać. A w związku z tym, że wtryski mam nad kolektorem ssącym wężyki mają pewnie z 20cm długości, myślę że może mieć to wpływ na kulturę pracy silnika a w szczególności na niskich obrotach.

Wysłane z mojego HUAWEI TIT-L01 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5154
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#13

Post autor: karolp1993 » czwartek 21 mar 2019, 00:08

misiek1 pisze:
środa 20 mar 2019, 21:03
Pytanie mam jeszcze w jednej kwesti, jak u Was wygląda lokalizacja wkrętek do kolektora ssącego? U mnie są one zrobione jak by od strony grodzi u dołu, trudno się do nich dostać. A w związku z tym, że wtryski mam nad kolektorem ssącym wężyki mają pewnie z 20cm długości, myślę że może mieć to wpływ na kulturę pracy silnika a w szczególności na niskich obrotach.

Wysłane z mojego HUAWEI TIT-L01 przy użyciu Tapatalka
U mnie podobnie.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

cichy117
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 661
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#14

Post autor: cichy117 » czwartek 21 mar 2019, 03:32

Ja mam zrobione przy wtryskach benzynowych od góry. Wężyki są o połowę krótsze. Na wolne obroty najbardziej wpływa miejsce zrobienia wkrętek i ich kąt względem kolektora. Jeśli będą pod kątem prostym albo nawet "pod wiatr" to silnik nie będzie pracował tak równo jak na benzynie



misiek1
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 24
Rejestracja: niedziela 24 lut 2019, 23:24
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1,6 - TU5JP4
Moc: 109
Kolor: Czarny
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Szarpanie po przelaczeniu na LPG

#15

Post autor: misiek1 » czwartek 21 mar 2019, 08:23

Dzięki za info kolego, jeśli masz możliwość to podrzuć foto jak to u Ciebie wygląda.

Wysłane z mojego HUAWEI TIT-L01 przy użyciu Tapatalka




ODPOWIEDZ

Wróć do „Strefa LPG”