307 dymi i wyskoczyły błędy p0341 i p0410

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
sobednar
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 10 sty 2019, 21:48
Lokalizacja: Sochaczew
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 1997
Typ Silnika: RFN
Moc: 138
LPG: Nie

307 dymi i wyskoczyły błędy p0341 i p0410

#1

Post autor: sobednar » sobota 09 mar 2019, 17:56

Witam, pacjent to peugeot 307 silnik 2.0 16v RFN, sama benzyna.

Auto działało bez zarzutów, a od wczoraj zaczęły się cyrki. Najpierw wyskoczył check engine, na wyświetlaczu "ANTIPOLLUTION FAULT", po podpięciu kontrolera błąd p0341 - czujnik położenia wałka rozrządu i p0410 - błąd pompy powietrza wtórnego. Dziś auto zaczęło dymić na biało. Nie ma żadnych objaw uszkodzonej uszczelki, olej czysty, płynu chłodniczego nie ubywa. Po wyskoczeniu błędu zauważyłem, że pompa powietrza wtórnego zaczęła głośno chodzić (miesiąc temu jeszcze było wszystko ok), nie piszczy, ale szumi. Co do auta ma swoją moc, nie przerywa, silnik pracuje równo, normalnie nim można jeździć. Rzeczy, które może mają wpływa: zbliża się wymiana filtrów i oleju no i końcowy tłumik już jest do wymiany. Rozrząd i pompa wody była wymieniana 15tys km temu, przepustnica jakieś 8 tys km temu.

Głównie nurtuje mnie to dymienie, czy ten czujnik wałka rozrządu może mieć na to jakiś wpływ?
Zauważyłem, też że na postoju auto nagrzewa się do temp 95/98 stop i załącza się wentylator i spada do 90, temperatura na zewnątrz +13 stopni. To normalne?

Na podpięcie auta pod komputer muszę czekać do środy, a mój kontroler pozwala mi jedynie na odczytanie błędów. Niestety ten temat nie pozwala mi spokojnie usiedzieć :P
Pozdrawiam



klp900
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 5
Rejestracja: sobota 20 cze 2020, 14:35
Lokalizacja: Ruda Śląska
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 16v
Typ Silnika: RFN
Moc: 136

Re: 307 dymi i wyskoczyły błędy p0341 i p0410

#2

Post autor: klp900 » wtorek 23 cze 2020, 12:58

Witam 

I jak rozwiązanie problemu? 

Mam dokładnie również ten sam od jakiegoś czasu tylko w moim przypadku to tylko i wyłącznie błąd nr p0410.

Kasuje błąd za pomocą OBD2 i jeżdżę plus minus tydzień do ponownego zapalenia się checka. 
Po przestudiowaniu internetu byłem świecie przekonany, że to EGR padł i lada moment miałem kupować bądź odkręcać i próbować czyścić. 

Problem rozwiązany czy wciąż wyskakuje ów błąd? 

Trzy dni temu pierwszy raz po odpaleniu zakopcił mi również białym dymem. Dodam, że stało się to po chwilowym odpięciu akumulatora.
Wczoraj zrobiłem pierwszą przejażdżkę po tym wydarzeniu i znowu wszystko jest w porządku.

Olej 5w40
Przebieg 95k.
Silnik pracuje ładnie równo
2.0 16v 136km bez gazu.
Miesiąc temu wymieniony olej + filtry.

Ma ktoś jakiś pomysł?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Benzynowe”