Dla zainteresowanych są ponownie smyczki klubowe viewtopic.php?f=19&t=73

reduktor szeregowo czy równolegle

Tematy dot. instalacji gazowych w naszych 307-kach.
ODPOWIEDZ
Kris
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek 13 lip 2015, 09:32
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16v RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

reduktor szeregowo czy równolegle

#1

Post autor: Kris » piątek 07 gru 2018, 11:21

Witam.

Chciałem się Was zapytać jak macie wpięty reduktor od gazu w układ chłodzenia - równolegle czy szeregowo?
Gdzie macie zamontowany reduktor??

Ja mam w okolicy górnej poduszki silnika obok zbiorniczka z płynem do chłodnicy, węże idą za silnikiem i są wpięte równolegle do nagrzewnicy.
Zastanawiałem się nad założeniem dodatkowego ogrzewania na zimę i mam dwa warianty:

1. zostawić reduktor lpg równolegle z nagrzewnicą i dołożyć podgrzewacz płynu przed reduktorem + jakieś sterowanie
2. przepiąć reduktor lpg szeregowo z nagrzewnicą i dołożyć elektryczną grzałkę wnętrza - nie wiem tylko jak ona jest sterowana??

Alternator mam 80A i myśle kupić 120A lub 150A o ile będzie pasował.

W obu przypadkach na pewno silnik przełączy się szybciej na gaz i będzie cieplej w środku auta.
Pomijam większe zużycie paliwa w początkowej fazie pracy silnika - jest ono znikome :)



cichy117
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 643
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#2

Post autor: cichy117 » piątek 07 gru 2018, 16:02

Nie lepiej zejść z temperaturą przełączania?



Awatar użytkownika
WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 184
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#3

Post autor: WRQ » piątek 07 gru 2018, 20:12

cichy117 pisze:
piątek 07 gru 2018, 16:02
Nie lepiej zejść z temperaturą przełączania?
Chyba nie jest celem instalacji podgrzewacza szybsze przełączanie na gaz, tylko szybsze ogrzanie kabiny. To co napisałeś o "zejściu" z temperaturą przełączania, to akurat wyszłoby odwrotnie. Należałoby podnieść temperaturę przełączania, żeby odbiór ciepła do podgrzania gazu następował później.

Swoją drogą 2.0 136KM jest chyba rekordzistą jeśli chodzi o nagrzewanie się (szybciej to dochodzi do temperatury 90C niż mój 1.4 KFW w Partnerze).

Co do "amperażu" - coś mi się to nie bilansuje jeśli chodzi o pobór prądu a możliwości alternatora, elektryk ze mnie jak z koziej dupy trąba, ale wyczuwam, że albo zarżniesz alternator, albo ogrzewacz nie będzie działał jak należy do za mało prądu dostanie.



cichy117
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 643
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#4

Post autor: cichy117 » piątek 07 gru 2018, 21:32

Fakt, zasugerowałem się tym reduktorem. Jeśli jednak głównie o niego chodzi to proponuję przenieść go za silnik, mniej więcej w okolicę nóg pasażera



Kris
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek 13 lip 2015, 09:32
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16v RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#5

Post autor: Kris » niedziela 09 gru 2018, 11:22

WRQ pisze:
piątek 07 gru 2018, 20:12
cichy117 pisze:
piątek 07 gru 2018, 16:02
Nie lepiej zejść z temperaturą przełączania?
Chyba nie jest celem instalacji podgrzewacza szybsze przełączanie na gaz, tylko szybsze ogrzanie kabiny. To co napisałeś o "zejściu" z temperaturą przełączania, to akurat wyszłoby odwrotnie. Należałoby podnieść temperaturę przełączania, żeby odbiór ciepła do podgrzania gazu następował później.

Swoją drogą 2.0 136KM jest chyba rekordzistą jeśli chodzi o nagrzewanie się (szybciej to dochodzi do temperatury 90C niż mój 1.4 KFW w Partnerze).

Co do "amperażu" - coś mi się to nie bilansuje jeśli chodzi o pobór prądu a możliwości alternatora, elektryk ze mnie jak z koziej dupy trąba, ale wyczuwam, że albo zarżniesz alternator, albo ogrzewacz nie będzie działał jak należy do za mało prądu dostanie.
Dokładnie chodziło mi o ogrzanie kabiny . Co do amperażu to pisałem o wymianie alternatora na "większy" ale muszę poszukać info czy altek cl12 czy cl15 bedzie pasował do mojego mocowania.



cichy117
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 643
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#6

Post autor: cichy117 » niedziela 09 gru 2018, 11:31

150a z diesla da się wcisnąć. Trzeba tylko podszlifować łapę



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4611
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#7

Post autor: No0d » niedziela 09 gru 2018, 12:10

Zakładałem ostatnio do SW 2.0 RFN alternator od 2.0 HDI - Valeo 150A. Pasował bez żadnych modyfikacji łapy :)


Obrazek

Kris
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek 13 lip 2015, 09:32
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16v RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#8

Post autor: Kris » niedziela 09 gru 2018, 14:18

a średnica rolki jest taka sama?? Trzeba coś jeszcze zmieniać??



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4611
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: reduktor szeregowo czy równolegle

#9

Post autor: No0d » niedziela 09 gru 2018, 14:21

Nic nie zmieniałem. Zawsze możesz też kupić alternator od 2.0 177 koni. Tam jest też 150A jak dobrze pamiętam.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Strefa LPG”