Martwa sonda?

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dinek
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 19:48
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Martwa sonda?

#1

Post autor: Dinek » czwartek 08 lis 2018, 23:43

Witam. Otóż mam problem z moim samochodem. Spalanie wzrosło. Na wolnych obrotach czuć drgania aż trzęsie samochodem. Brał mocy. W linku przesyłam parametry silnika. Korekta krótkotrwałe wzrasta do 25%. Sonda 1 przy rozgrzanym silniku do 90oC nie pracuje w ogóle stoi na napięciu 0,07v, z kolei diagnostyczna 0.90v. Sonda pierwsza padnięta? http://uploadfile.pl/pokaz/1547205---bomp.html


Peugeot 307 SW by Dinek - viewtopic.php?p=69660#p69660

cichy117
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 627
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: Martwa sonda?

#2

Post autor: cichy117 » piątek 09 lis 2018, 03:41

Na to wygląda. Według niej mieszanka jest za uboga, więc sterownik podnosi dawkę ile może i w rzeczywistości jest przelany co widać po drugiej sondzie



Awatar użytkownika
Dinek
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 19:48
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Martwa sonda?

#3

Post autor: Dinek » piątek 09 lis 2018, 08:32

To teraz pytanie, w jaki sposób ją jeszcze zdiagnozować na 100%? Problem wystąpił kilka h po tym jak zapsikalem kostki od sond kontakt cleanerem. Zaraz po tej akcji chodził lepiej, aż nagle takie wskazania.


Peugeot 307 SW by Dinek - viewtopic.php?p=69660#p69660

WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 170
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Martwa sonda?

#4

Post autor: WRQ » piątek 09 lis 2018, 09:14

Dinek pisze:
piątek 09 lis 2018, 08:32
To teraz pytanie, w jaki sposób ją jeszcze zdiagnozować na 100%? Problem wystąpił kilka h po tym jak zapsikalem kostki od sond kontakt cleanerem. Zaraz po tej akcji chodził lepiej, aż nagle takie wskazania.
Rozpiąłeś kostki sondy, psiknąłeś contact'em, wylałeś z kostek ten płyn, odczekałeś aż wyschną i spiąłeś z powrotem, TAK?
Czy w którymś miejscu jednak poszedłeś na skróty? Rozepnij ponownie kostki i zajrzyj w nie do środka, przedmuchaj jeszcze najlepiej czymś.



Awatar użytkownika
Dinek
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 19:48
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Martwa sonda?

#5

Post autor: Dinek » piątek 09 lis 2018, 09:16

Zrobiłem tak jak napisałeś

Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
WRQ, co sądzisz o wskazaniach z filmiku?


Peugeot 307 SW by Dinek - viewtopic.php?p=69660#p69660

WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 170
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Martwa sonda?

#6

Post autor: WRQ » piątek 09 lis 2018, 09:26

Sądzę to samo co "cichy117" czyli sygnał z sondy pozwala myśleć, że ona jest do wymiany. Ale. Skoro i tak Ci grozi wymiana sondy, to ją wykręć i obejrzyj i przepłucz trzpień, który siedzi w spalinach - może się zasyfiła. Pamiętaj, że to jest pierwsza sonda, przed katalizatorem. Jak ją zobaczysz, to obejrzyj jej gniazdo dookoła czy nie widzisz gdzieś pęknięcia. Nie wiem jak realnie wygląda NFU, bo mam KFW i RFN w swoich autach, ale w KFW pierwsza sonda jest wkręcona w kolektor, który lubi sobie pęknąć przy gnieździe sondy.



Awatar użytkownika
Dinek
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 19:48
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Martwa sonda?

#7

Post autor: Dinek » piątek 09 lis 2018, 09:28

Sonda wkręcana jest w kolektor od góry. Czym proponujesz przeplukac trzpień? Czy mogę mieć problemy z jej odkręceniem?

Dodano po 1 minucie 55 sekundach:
Jeśli kupować to jaką? Nowa, czy używana? Jakiejś konkretnej marki? Ktoś temat przerabiał?


Peugeot 307 SW by Dinek - viewtopic.php?p=69660#p69660

WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 170
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Martwa sonda?

#8

Post autor: WRQ » piątek 09 lis 2018, 09:43

Problem z odkręceniem sondy... do wkręcania / wykręcania jest dedykowana nasadka z wycięciem na przewód. Sondy powinny być dość mocno przykręcone, więc rozepnij kostkę i możesz spróbować zwykłym płaskim kluczem, ale jeśli nie pójdzie lekko to nie próbuj na siłę żebyś kołnierza na sondzie nie uszkodził. Jeśli pójdzie lekko... to ją wyczyść (contactem, benzyną), odczekaj jak wyschnie i przykręć mocniej - pod warunkiem, że kolektor nie ma pęknięcia. Pamiętaj się przyjrzeć stykom w kostce. Nie ma co gdybać dalej, just do it :)



Awatar użytkownika
Dinek
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 19:48
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Martwa sonda?

#9

Post autor: Dinek » piątek 09 lis 2018, 11:08

Oczyscilem styki jeszcze Raz, przedmuchalem kompresor. Bez zmian. Dalej napięcie ok 0,07v. Czyżby sonda kaput?

Dodano po 5 minutach 12 sekundach:
Tutaj nagranie z sond. Pomarańczowa przed katalizatorem. Czarna za. Wolne obroty https://uploadfile.pl/pokaz/1547337---tclz.html

Dodano po 5 minutach 28 sekundach:
Dodatkowo z wydechu pluje nie przerobioną benzyną


Peugeot 307 SW by Dinek - viewtopic.php?p=69660#p69660

WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 170
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Martwa sonda?

#10

Post autor: WRQ » piątek 09 lis 2018, 13:07

Jak masz podgląd na bieżąco, to odpal silnik, patrz na te sygnały i przeleć ręką po przewodzie lekko go zaginając - szukasz uszkodzenia na przewodzie, jak w którymś miejscu coś się zadzieje na podglądzie (ożyje sonda nagle) to masz rozwiązanie. Odepnij na chwilę sondę i zobacz czy to uchwycisz na podglądzie. Dość często ludziska sobie uszkadzają przewód, zobacz czy nie jest rozwalona izolacja na wejściu przewodu w sondę. Ostatecznie wymiana sondy. Znam przypadki, że sonda nowa i... nic, a był uszkodzony przewód na linii komp - kostka.
Jak masz od kogoś pożyczyć sondę na chwilę to oczywiście podmień i będziesz wiedział wtedy czy to sama sonda... ale nie będziesz wiedział czy to nie przewód na linii kostka - sonda, który byś sobie zlutował :-).



Awatar użytkownika
Dinek
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 19:48
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Martwa sonda?

#11

Post autor: Dinek » piątek 09 lis 2018, 13:53

Właśnie sondy nie ma nikt. Niestety. Po odpieciu sterownik narzuca 0.45v i auto mniej szarpie/przebiera. Oporność grzałki tej sondy na rozgrzanym silniku to 14.5ohm, oporność grzałki sondy za katalizatorem to 10.3ohm. Tyle ustaliłem.


Peugeot 307 SW by Dinek - viewtopic.php?p=69660#p69660

cichy117
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 627
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: Martwa sonda?

#12

Post autor: cichy117 » piątek 09 lis 2018, 14:18

Czyli sterownik sygnał dostaje, tylko błędny



Awatar użytkownika
Dinek
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2018, 19:48
Lokalizacja: Krosno
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Martwa sonda?

#13

Post autor: Dinek » piątek 09 lis 2018, 14:26

Po wypięciu wtyczek od sond, opór grzalek jak wyżej napisałem.
Chyba kaput ta pierwsza. Ale jak to ustrój two zdiagnozować. Kablami ruszalem i nic nie pomaga


Peugeot 307 SW by Dinek - viewtopic.php?p=69660#p69660

WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 170
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Martwa sonda?

#14

Post autor: WRQ » piątek 09 lis 2018, 14:32

Pozostaje chyba w tej sytuacji zmienić sondę na nową. Ruszyłeś ją już, kolektor obejrzałeś?



Awatar użytkownika
Uzdi
Support
Support
Reactions:
Posty: 1734
Rejestracja: wtorek 12 kwie 2016, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 107+
Kolor: EZAC
Płeć: Mężczyzna

Re: Martwa sonda?

#15

Post autor: Uzdi » piątek 09 lis 2018, 14:44

Wybacz ale są rzeczy których jak nie podmienisz to się nie dowiesz możesz tu rok gdybać albo kup sprawną używkę albo nową jak się okaże że to nie to to sprzedasz jedną i tyle i dalej będziesz szukał. Bo gdybasz a z tego nic nie wynika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Benzynowe”