Dla zainteresowanych są ponownie smyczki klubowe viewtopic.php?f=19&t=73

Szarpanie i brak mocy

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
dominikfil
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 11 paź 2018, 11:48
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1600
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: Zielony
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Szarpanie i brak mocy

#1

Post autor: dominikfil » czwartek 11 paź 2018, 12:16

Witam,
dwa miesięce temu w moim Peugeot 307 1,6 16V 2001 r. z LPG
wystąpiło szarpanie, gasł jak ruszał ze skrzyżowania, świeciła się lampka silnika pomarańczowa i pojawiały się komunikaty: Catalytic converter fault
oraz antipollution fault.
Wymieniłem świece na nowe na NGK (stare świece miały wysoką rezystancję- a nowe równą zero "0") oraz okazało się, że listwa z tłoczkami była padnięta. Tzn. chyba jeden tłoczek nie pracował, wiec też za 300-350 wstawiona nowa.

Minęły dwa miesiące (nie całe) i problem zaczął się od tego, że przez pewien czas na drodzę około 1-2 min jechałem równą prędkością po równej płaskiej drodze (około 70 km/h) i zapaliła się lampka pomarańczowa silnika - nie pamiętam czy był tez komunikat. Z tydzień może dwa tak jeździłem bo nic niebyło. Później czął się pojawiać komunikat jak wyżej.
Dodam, że samochodem pokonywłem odcinki 5-10 km.
Następnie podczas jazdy na odcinku około 100 km zaczęło się szarpanie i jakby nie miał mocy, jest w stanie rozwinąć prędkość do około 110 km/h wyżej ide mu to ciężko. Dzieje i działo się to zarówno na LGP i PB95.
Nie wiem sam czy bardziej na zimnym czy na ciepłym silniku.

Dziś będę sprawdzał świece, ale na bank przynajmniej jedna jest padnięta.
Tylko, że nawet jak wymienie świece to tylko naprawie to częściowo, ponieważ żywot świec okoł 2 miesięcy to stanowczo za mało.
Chciałbym ustalić co może być przyczyną padania świec.

W sklepie motoryzacyjnym pytałem o cenę cewki i powiedziałem o objawach to dowiedziałem się, że klienci którzyt mieli podobne objawy też brali cewki i później okazywało się, że nic wymiana nie dawała. Sprzedawca zasugerował najpierw, aby sprawdzić czy dobrze podawane jest paliwo na ... chyba tłoki o ile dobrze pamiętam.

Czyli trzeba byłoby wyregulować zawory?

Macie może jakieś pomysły.

Dodam, że mam cewkę z nadłamanymi mocowaniami. Jak widać na zdjęciach:
20180827_181810.jpg
20180827_181810.jpg (3.93 MiB) Przejrzano 107 razy
Więcej zdjęć pod linkiem:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Dodano po 8 minutach 10 sekundach:
Widząc datę zdjęć chyba muszę poprawić się ponieważ wychodzi na to, że 30.07 robiłem za 350 zł listę a 28.08 nowe świece.



Awatar użytkownika
WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 184
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Szarpanie i brak mocy

#2

Post autor: WRQ » czwartek 11 paź 2018, 18:19

Łooo. Zacząć od:
- podpiąć się pod OBD i sprawdzić czy komputer coś sugeruje tzn czy i jakie błędy wywala,
- jaką masz tą instalację LPG - coś względnie nowego na sekwencji i z jakim sterownikiem ? - jak jest możliwość to podpiąć się pod sterownik gazowy i zobaczyć co on tam pokazuje,
- pokazać na zdjęciu te wyjęte stare świece, przy nieprawidłowej mieszance będą np. osmolone, wtedy iskra nie przeskakuje, przesilona cewka dostaje po tyłku itd... wypadają zapłony (wyjdzie jako błąd pod kompem),
- ewentualnie założyć nowe świece, ale nie jeździć na LPG, pojeździć 2-3 dni na Pb i obserwować co się dzieje.

Podejrzenia (na razie to wróżenie z fusów):
- świece wymieniłeś i się poprawiło na moment - czyli to niekoniecznie cewka i niekoniecznie świece, stare mogły paść od np. zbyt bogatej mieszanki,
objaw na chwilę wyleczyłeś zakładając nowe, ale przyczyna pozostała i sytuacja się powtórzyła na nowych świecach. Przełączenie Pb/LPG na tym etapie nic nie zmieni, bo one już są padnięte.
- zweryfikować ustawienia instalacji LPG koniecznie, bo to ona źle dozując gaz doprowadza świece do stanu niesprawności, te męczą cewkę zapłonową itd
- podpiąć się pod OBD i rzucić okiem na korekty paliwowe dla benzyny.

A równie dobrze może to być co innego... najpierw diagnostyka pod komputerem, ale nie wymieniaj od razu wszystkich rzeczy, które Ci tam komputer pokaże, że jest z nimi niby źle.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Benzynowe”