Elastyczność silnika 2.0 RFN

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
robi458
Posty: 37
Rejestracja: sobota 03 lut 2018, 01:56
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 b+g
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
FAP: Nie
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Elastyczność silnika 2.0 RFN

#1

Post autor: robi458 » sobota 11 sie 2018, 17:45

Witam, nie znalazłem podobnego tematu (jedynie z 407, ale jednak to większy samochód). Ile wasze 307 ki przyspieszają od 8
60-100 (4 bieg) I 80-120 (5 bieg)? Oczywiście najlepiej żeby pomiar był wykonany z GPS bo licznik dość mocno przeklamuje. U mnie 80-120 na LPG z obciążeniem kierowca + około 100 kg bagażu i po pół każdego baku wyszło niecałe 15 sekund. Niby samochód zbiera się całkiem w porządku ale jednak wydaje mi się, że powinno być kilka sekund mniej.



Awatar użytkownika
Michalem
Posty: 269
Rejestracja: niedziela 11 gru 2016, 22:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Imię: Michał
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2005
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
FAP: Nie
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Elastyczność silnika 2.0 RFN

#2

Post autor: Michalem » sobota 11 sie 2018, 19:28

Jakieś dziwne te pomiary robisz... jak już to nawigacja przekłamuje. jak Ty rozpędzasz sie na takich biegach to sie nie dziw ze masz takie czasy. Nie da sie tego porównać, zależy jak kto jeździ. Ja na 2 rozpędzam auto do 65-70km/h i zapinam trzeci bieg... A jak Ty bujasz z 80 na piątce, to moj by sie chyba udusił xD. Pizda na gaz i jedziesz. Moj idze dobrze od 3300 obrotow. Ja zmieniam biegi na 4100-4500 tak normalnie. Czy chleje? a pewnie że chleje. nie po to kupowałem 2.0 zeby mi palił 8-10 litrow. ja tam w lato 15 pale najmniej. Chyba ze jakas trasa, nawet mała sie trafi. Pozdro. Jak chcesz rozwiać swoje wątpliwości a aropos mocy, to wybierz sie na hamownie, sprawdzisz czy masz serie...



robi458
Posty: 37
Rejestracja: sobota 03 lut 2018, 01:56
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 b+g
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
FAP: Nie
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Elastyczność silnika 2.0 RFN

#3

Post autor: robi458 » sobota 11 sie 2018, 23:34

Odsyłam mimo wszystko do definicji pomiarów elastyczności silnika :) I czekam na inne bardziej przydatne wypowiedzi, bo akurat różnymi samochodami jeżdżę nie od wczoraj i wiem co do czego służy aż nadto. A elastyczność na konkretnych biegach to inna kwestia i chce po prostu porównać jak wygląda to u innych bo niestety podejrzewam, że czasy będą lepsze.



WRQ
Posty: 94
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Imię: Wojtek
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: Elastyczność silnika 2.0 RFN

#4

Post autor: WRQ » niedziela 12 sie 2018, 11:38

To ja się wtrącę i rozjaśnię. Elastyczność silnika to jest szerokość zakresu obrotów od obrotów przy których silnik ma maksymalny moment obrotowy, do obrotów przy których ma on maksymalną moc (przy czym każdy wie że moc to iloczyn momentu i obrotów). Taka jest definicja elastyczności silnika i najpierw należy ją znać żeby wiedzieć jak wykonać test w aucie, a nie odwrotnie - wykonać jakiś test w aucie i wyciągać wnioski nt silnika.

Wracając do pytania, jeśli chcesz wiedzieć jaką elastyczność ma RFN to zajrzyj do instrukcji - znajdziesz na forum.
Przy próbie przyspieszania auta, należy dla najlepszego efektu trzymać się w tym zakresie obrotów. Poganiasz RFNa do 6100-6200 obrotów i zmiana biegu na wyższy.
Jeżdżę z tym silnikiem i rzeczywiście on się budzi >4000 rpm, więc nie dziwi mnie że masz pół tygodnia rozpędzania jeśli 60-100km/h wykonujesz na IV biegu. Tak narzucone parametry próby dla tego silnika i jego skrzyni biegów są chybione.
Jeśli chcesz dobrze wykonać tą próbę, to proponuję sprawdzić przy 60 km/h na jakich jesteś obrotach na biegu III i.... II (tak jak napisał Michalem). Jeśli chcesz uniknąć dyskusji o parametrach próby drogowej to wykonaj ją... na hamowni (znowu Michalem dobrze zaproponował).

na marginiesie:
Przy okazji odsyłam do doczytania co to jest współczynnik napełnienia i o czym on decyduje, oraz jak na ten współczynnik wpływa zwiększenie liczby zaworów oraz uturbienie i jak to się objawia na charakterystyce momentu, w związku z tym jak to się przekłada na elastyczność silnika. To taka ogólna propozycja, a dla tego konkretnego silnika proponuję zerknąć co z wymienionymi parametrami robi włożenie zmiennych faz rozrządu.



Awatar użytkownika
Stackburn
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 07 lis 2017, 21:40
Lokalizacja: lubuskie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16V TU5JP4
Typ Silnika: NFU
Moc: 110
FAP: Nie
Kolor: KMF
Auto inne: Seat Toledo MK3 1.6
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Elastyczność silnika 2.0 RFN

#5

Post autor: Stackburn » niedziela 12 sie 2018, 12:23

Wszystko zależy od warunków pomiaru ;)
Dwa przykłady - to samo auto , tyle samo paliwa i ciśnienia w oponach.

80-120km/h na zwykłej ekspresówce 10sek
80-120km/h - auto wyrzucone z samolotu 1sek

Nie mogę uśrednić ;) - coś chyba źle dobrałem testy ;)
Elastyczność to nic innego jak zakres obrotów silnika z jego maksymalnym momentem obrotowym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Benzynowe”