Przypominam że aby uzyskać status przyjaciela forum wymagane jest aby użytkownik założył temat swojego auta w dziale Moja 307 z dokładnym opisem swojego egzemplarza i zdjęciami auta. Jak również mile widziany uzupełniony profil + avatar + aktywność na forum

Przełącznik zespolony w pigułce

Problemy z elektryką i elektronika.
Awatar użytkownika
PaVuloniC
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 856
Rejestracja: wtorek 23 cze 2015, 21:43
Lokalizacja: Dołuje k. Szczecina
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 HDI
Typ Silnika: 9HZ
Moc: 109
Kolor: Ciooorny
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#31

Post autor: PaVuloniC » wtorek 05 lut 2019, 00:20

W 206 siostry nie było strzałek. Zdjęliśmy zaślepkę i okazało się, że trzeba było zmienić sam plastik przycisku na taki z plastikowym bolcem. Nie wiem jaki byl to model przelacznika ale przycisk pasował z mojego przełącznika od auto świateł 😉



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5230
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#32

Post autor: karolp1993 » wtorek 05 lut 2019, 07:04

PaVuloniC pisze:W 206 siostry nie było strzałek. Zdjęliśmy zaślepkę i okazało się, że trzeba było zmienić sam plastik przycisku na taki z plastikowym bolcem. Nie wiem jaki byl to model przelacznika ale przycisk pasował z mojego przełącznika od auto świateł Obrazek
No ale fabrycznie nie miał i strzałek nie było ;-) to było Delphi, w DAV nie da się tak łatwo dołożyć.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

davidkbc
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2018, 22:22
Lokalizacja: Bochnia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 HDI
Moc: 90
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#33

Post autor: davidkbc » środa 06 lut 2019, 09:43

Chodzi o strzałki jak na przełączniki z tego ogłoszenia?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7807659436



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5230
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#34

Post autor: karolp1993 » środa 06 lut 2019, 12:53

davidkbc pisze:Chodzi o strzałki jak na przełączniki z tego ogłoszenia?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7807659436
Tak


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

davidkbc
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2018, 22:22
Lokalizacja: Bochnia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 HDI
Moc: 90
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#35

Post autor: davidkbc » środa 13 lut 2019, 19:24

W mojej 307 od zakupu miałem przełącznik który ktoś już wcześniej wymieniał i nie było przycisku od komputera ale przede wszystkim nie dało się skalibrowac czujnika kąta skrętu od ESP.
Kupiłem używany przełącznik DAV (taki był do tej pory z tą różnicą że kupiony ma przycisk do komputera). Niestety dopiero przy wymianie przełącznika zauważyłem że oba przełączniki maja 3 gniazda brązowe, szare oraz czarne (ESP) tak jak na zdjęciach w pierwszym poście a we wiązce samochodu mam wtyczki brązowa, szara i niebieska zamiast czarnej :/ Wtyczka czarna pasuje w niebieskie gniazdo ale kalibracji czujnika kąta skrętu nie da się zrobić.

Kupiony przełącznik miał wtyczki z kawałkami przewodów i czarna wtyczka ma 4 przewody a niebieska we wiązce auta 6...

Auto jest z 2004 roku, przed FL a kupionu przełącznik to DAV Com2000.

Ktoś wie o co może chodzić?



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4876
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#36

Post autor: No0d » środa 13 lut 2019, 19:32

Pewnie musisz tam założyć przełącznik Delphi :P


Obrazek

Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5230
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#37

Post autor: karolp1993 » środa 13 lut 2019, 20:01

davidkbc pisze:
środa 13 lut 2019, 19:24
W mojej 307 od zakupu miałem przełącznik który ktoś już wcześniej wymieniał i nie było przycisku od komputera ale przede wszystkim nie dało się skalibrowac czujnika kąta skrętu od ESP.
Kupiłem używany przełącznik DAV (taki był do tej pory z tą różnicą że kupiony ma przycisk do komputera). Niestety dopiero przy wymianie przełącznika zauważyłem że oba przełączniki maja 3 gniazda brązowe, szare oraz czarne (ESP) tak jak na zdjęciach w pierwszym poście a we wiązce samochodu mam wtyczki brązowa, szara i niebieska zamiast czarnej :/ Wtyczka czarna pasuje w niebieskie gniazdo ale kalibracji czujnika kąta skrętu nie da się zrobić.

Kupiony przełącznik miał wtyczki z kawałkami przewodów i czarna wtyczka ma 4 przewody a niebieska we wiązce auta 6...

Auto jest z 2004 roku, przed FL a kupionu przełącznik to DAV Com2000.

Ktoś wie o co może chodzić?
Czasami wtyczka od czujnika kąta skrętu była niebieska, czasami czarna. Pokaż zdjęcie niebieskiej wtyczki z przodu, tzn od strony pinów to powiem Ci jaki przełącznik powinieneś mieć.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

davidkbc
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2018, 22:22
Lokalizacja: Bochnia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 HDI
Moc: 90
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#38

Post autor: davidkbc » środa 13 lut 2019, 21:21

Tak wygląda wtyczka która mam w aucie.
Załączniki
IMG-20190213-WA0002.jpg
IMG-20190213-WA0002.jpg (73.93 KiB) Przejrzano 213 razy
IMG-20190213-WA0004.jpg
IMG-20190213-WA0004.jpg (86.46 KiB) Przejrzano 213 razy
IMG-20190213-WA0005.jpg
IMG-20190213-WA0005.jpg (85.5 KiB) Przejrzano 213 razy



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5230
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#39

Post autor: karolp1993 » środa 13 lut 2019, 21:48

Powinien być Delphi.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

davidkbc
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2018, 22:22
Lokalizacja: Bochnia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 HDI
Moc: 90
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#40

Post autor: davidkbc » środa 13 lut 2019, 22:36

karolp1993 pisze:
środa 13 lut 2019, 21:48
Powinien być Delphi.

W takim razie jak to się ma do tego o czym pisaliśmy kiedyś w innym wątku że przełączniki DAV/Delphi można stosować zamiennie?
Jeśli jest tak jak piszesz to wychodzi na to źe czujnik ESP w Delphi ma 6 przewodów a w DAV tylko 4.



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5230
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#41

Post autor: karolp1993 » środa 13 lut 2019, 22:58

davidkbc pisze:
środa 13 lut 2019, 22:36
W takim razie jak to się ma do tego o czym pisaliśmy kiedyś w innym wątku że przełączniki DAV/Delphi można stosować zamiennie?
Jeśli jest tak jak piszesz to wychodzi na to źe czujnik ESP w Delphi ma 6 przewodów a w DAV tylko 4.
DAV/Delphi podmieniałem w autach bez ESP. Tam idzie tylko sygnał do pompy z tych czterech przewodów. W Delphi czujnik kąta skrętu ma CAN i to są te dwa dodatkowe przewody.
Choć wydaje mi się że robiłem kiedyś 307 z ESP na DAVie, ale ręki nie dam.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

davidkbc
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2018, 22:22
Lokalizacja: Bochnia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 HDI
Moc: 90
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#42

Post autor: davidkbc » czwartek 14 lut 2019, 01:24

Czyli są 3 rodzaje przełączników DAV?
- bez czujnika kąta skrętu kierownicy
- z czujnikiem kąta skrętu kierownicy ale bez obsługi ESP
- z czujnikiem kąta skrętu kierownicy z obsługą ESP

Zdjęcie zapozyczone z jakiejś aukcji, przełącznik Delphi z czujnikiem ESP a czarna wtyczka ma 4 przewody...
Załączniki
IMG_20190214_011417.jpg
IMG_20190214_011417.jpg (111.7 KiB) Przejrzano 196 razy



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5230
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#43

Post autor: karolp1993 » czwartek 14 lut 2019, 07:52

Przełączników DAV są 2 rodzaje - w 307 wszystkie były z czujnikiem kąta skrętu. A to czy są 4 przewody czy 6 zależy od tego czy auto ma ESP a nie od typu przełącznika.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

davidkbc
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 27 wrz 2018, 22:22
Lokalizacja: Bochnia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 HDI
Moc: 90
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#44

Post autor: davidkbc » czwartek 14 lut 2019, 08:03

karolp1993 pisze:
czwartek 14 lut 2019, 07:52
Przełączników DAV są 2 rodzaje - w 307 wszystkie były z czujnikiem kąta skrętu. A to czy są 4 przewody czy 6 zależy od tego czy auto ma ESP a nie od typu przełącznika.
Tzn. jakie dwa rodzaje? Jesteś pewny że wszystkie DAV miały miały czujnik kąta skrętu? W pierwszym poście wrzucałes zdjęcie przełącznika który nie ma czujnika.

Ok, czyli muszę poszukać pinout czujników z dav i Delphi i porównać.



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5230
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Przełącznik zespolony w pigułce

#45

Post autor: karolp1993 » czwartek 14 lut 2019, 09:43

Wszystkie DAV w 307 miały czujnik kąta skrętu. DAV montowane w 206 już nie miały.
Pinout mogę Ci podesłać popołudniu.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”