Wyłączające się wspomaganie

Problemy z układem kierowniczym/wspomaganiem w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thekopite
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 2
Rejestracja: sobota 08 lut 2020, 15:04
Lokalizacja: Lubatowa/Krosno
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
LPG: Nie

Wyłączające się wspomaganie

#1

Post autor: thekopite » niedziela 16 maja 2021, 14:07

Cześć, przeglądnąłem różne wątki, ale nie znalazłem wyczerpującego dla mnie.

Mam problem ze wspomaganiem, które wyłącza się. Najczęściej problem pojawia się w gorące dni, nagle w trakcie jazdy zaczyna przerywać wspomaganie, aż w końcu po chwili odcina całkiem. Wystarczy zgasić i zapalić auto i wszystko wraca do normy, a samo wspomaganie działa wtedy o wiele lepiej przez jakiś czas niż normalnie - kierownica chodzi bardzo lekko jak nigdy. Płynu mam pod korek, wycieków nie zauważyłem. W momencie, kiedy wspomaganie padnie PP2000 pokazuje brak komunikacji z kalkulatorem wspomagania, natomiast kiedy wspomaganie działa to PP2000 pokazuje poprawne parametry i sygnały z pompy. Bezpieczniki sprawdziłem, wszystko w porządku. Na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę?

Pacjent: 2.0 HDI, 107km



Awatar użytkownika
Damien19
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 10
Rejestracja: piątek 06 wrz 2019, 19:12
Lokalizacja: Śląskie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1.6
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: Srebrny
LPG: Nie

Re: Wyłączające się wspomaganie

#2

Post autor: Damien19 » niedziela 16 maja 2021, 18:18

Miałem tak samo i skończyło się wymianą pompy wspomagania.



Awatar użytkownika
swiety1971
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 79
Rejestracja: sobota 03 lut 2018, 05:10
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2007
Silnik: 1600 TU5 JP4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109KM
Kolor: szary
LPG: Tak

Re: Wyłączające się wspomaganie

#3

Post autor: swiety1971 » piątek 28 maja 2021, 20:09

thekopite pisze:
niedziela 16 maja 2021, 14:07
Cześć, przeglądnąłem różne wątki, ale nie znalazłem wyczerpującego dla mnie.

Mam problem ze wspomaganiem, które wyłącza się. Najczęściej problem pojawia się w gorące dni, nagle w trakcie jazdy zaczyna przerywać wspomaganie, aż w końcu po chwili odcina całkiem. Wystarczy zgasić i zapalić auto i wszystko wraca do normy, a samo wspomaganie działa wtedy o wiele lepiej przez jakiś czas niż normalnie - kierownica chodzi bardzo lekko jak nigdy. Płynu mam pod korek, wycieków nie zauważyłem. W momencie, kiedy wspomaganie padnie PP2000 pokazuje brak komunikacji z kalkulatorem wspomagania, natomiast kiedy wspomaganie działa to PP2000 pokazuje poprawne parametry i sygnały z pompy. Bezpieczniki sprawdziłem, wszystko w porządku. Na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę?

Pacjent: 2.0 HDI, 107km

Witam!

Miałem podobny problem u siebie.
Usterka występowała okresowo i na początku po wyłaczeniu silnika wspomaganie wracało, później przestało w ogóle działać.
Byłem na 100% pewny że to wina pompy.
Zamówiłem oryginalną regenerowaną pompę na allegro.
W dniu montażu dzwoni do mnie mechanik i mówi że założył pompę po regeneracji i komputer w ogóle nie widzi pompy......
Okazało się głownym problemem był zły styk elektryczny na śrubie z której jest zasilany bezpiecznik mocy zabezpieczający pompę wspomagania....
Śruba ta była całkowicie przegrzana i wypalona stąd brak komunikacji z komputerem auta.
W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić dokładnie wszystkie połączenia eletryczne pompy, jeśli wszystko będzie ok to pewnie pompa do wymiany.
Najlepiej zakupić regenerowany oryginał bo podobno z zamiennikami są problemy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”