Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

Problemy z zawieszeniem w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
CptEndriu
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 59
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 20:38
Lokalizacja: Gdynia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6 16V TU5JP4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: EKQ
LPG: Nie

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#136

Post autor: CptEndriu » sobota 14 gru 2019, 15:38

No0d pisze:
sobota 14 gru 2019, 13:22
Amortyzator nie ma zniszczonej obudowy na dole? Wygląda jakby była przetarta.
Chyba nie bardzo wiem o co pytasz :|



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5422
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136/177

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#137

Post autor: No0d » sobota 14 gru 2019, 15:52

Zaznaczone na zdjęciu:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



CptEndriu
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 59
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 20:38
Lokalizacja: Gdynia
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6 16V TU5JP4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
Kolor: EKQ
LPG: Nie

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#138

Post autor: CptEndriu » sobota 14 gru 2019, 16:22

Aaa to hehe, niee to jest ten pierdolnik co się do niego łącznik stabilizatora przykręca



Awatar użytkownika
lolekk
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 19
Rejestracja: piątek 10 sie 2018, 10:43
Lokalizacja: WPI
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFJ
Moc: 140
LPG: Nie

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#139

Post autor: lolekk » piątek 07 lut 2020, 12:11

Ostatnio wymieniłem sprężyny tylne w 307 SW. Założyłem sprężyny od VW passata CC, teraz mam 68-68,5cm (od ziemi do błotnika). Na oryginalnym miałem 66-66,5cm.

Porównanie:
- oryginał 307sw, kolor kropki 3xżółty i filoletowy, długość 320mm, śr. drutu 12,20mm.

- oryginał VW Passat CC, kolor kropki fioletowy-niebieski, długość 325mm, śr. drutu 12,55mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 691
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: POS/ DW
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#140

Post autor: Stitch » piątek 07 lut 2020, 15:58

lolekk pisze:
piątek 07 lut 2020, 12:11
Ostatnio wymieniłem sprężyny tylne w 307 SW. Założyłem sprężyny od VW passata CC, teraz mam 68-68,5cm (od ziemi do błotnika). Na oryginalnym miałem 66-66,5cm.

Porównanie:
- oryginał 307sw, kolor kropki 3xżółty i filoletowy, długość 320mm, śr. drutu 12,20mm.

- oryginał VW Passat CC, kolor kropki fioletowy-niebieski, długość 325mm, śr. drutu 12,55mm.
W zasadzie pomijając już długość sprężyny to samo auto jest o wiele ciezsze i ma wielowahacz (cc), wiec nic dziwnego, ze 307 wyzej siedzi na nich


PP & Diagbox via Priv

Awatar użytkownika
Gor
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: wtorek 24 gru 2019, 13:59
Lokalizacja: Toruń
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1.6 HDI
Typ Silnika: 9HY
Moc: 110
Kolor: EZR
LPG: Nie

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#141

Post autor: Gor » sobota 04 kwie 2020, 16:21

Panowie podpowiecie czy te sprężyny są odpowiednie do 307sw .
Oczywiście chcę podnieść tył.
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-tyl- ... 7217823539



puznies0
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: wtorek 04 gru 2018, 20:29
Lokalizacja: Chojnów
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
LPG: Tak

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#142

Post autor: puznies0 » niedziela 14 cze 2020, 19:00

Jeśli macie dostęp do kogoś kto wypali wam stalowe podkładki o wymiarach 10 cm zew i 5 cm wew grubości 1 cm to wystarczy założyć pod jedną sprężynę 2 szt takich i auto jest na idealnej wysokości. Oczywiście w środek trzeba wstawić kawałek rurki o średnicy takiej jak ostatni zwój sprężyny żeby miała na czym się oprzeć. Zrobiłem u siebie i jest idealnie. Auto pewnie się prowadzi w zakrętach... Chętnym mogę podesłać zdjęcia tej konstrukcji



Awatar użytkownika
Mikey
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 12
Rejestracja: czwartek 03 paź 2019, 17:51
Lokalizacja: Lubelskie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1.6 HDI
Typ Silnika: 9HY

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#143

Post autor: Mikey » sobota 27 cze 2020, 11:26

Mikey pisze:
środa 30 paź 2019, 15:27
Po długich rozważaniach padło na sprężyny Lesjofors 4066743 o długości 426 mm. W przyszłym tygodniu montaż jeśli czas pozwoli. :)
Jednak czas nie pozwolił, później wpadłem na pomysł żeby przy okazji wymienić kompletne kolumny i tak zeszło do czerwca. :D Sprężyny już są na aucie i jak na razie jestem zadowolony. Auto siadło jakieś 10-15 mm, ale myślę że jeszcze się ułożą, bo są wyraźnie bardziej miękkie niż dwuletnia Kayaba, nawet "w rękach" czuć różnicę. Komfort prowadzenia na plus, a na tym najbardziej mi zależało.



Awatar użytkownika
laadams1604
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 145
Rejestracja: poniedziałek 30 mar 2020, 03:00
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.0

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#144

Post autor: laadams1604 » wtorek 15 wrz 2020, 14:01

Panowie, po założeniu tych sprężyn:

https://allegro.pl/oferta/sprezyny-eiba ... 8763610748

nadal będzie ta śmieszna różnica przód / tył, gdzie przód wygląda jak koza, a tył jakbym miał w bagażniku typowego amerykanina .. ?

jakieś rady, żeby auto poszło w dół, ale wyglądało przyzwoicie? obecnie wygląda tak:

Obrazek

chciałbym uzyskać efekt równych szczelin między oponą a nadkolem z prozdu i z tyłu


--
ADAMS

Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 691
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: POS/ DW
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#145

Post autor: Stitch » wtorek 15 wrz 2020, 15:24

laadams1604 pisze:
wtorek 15 wrz 2020, 14:01
Panowie, po założeniu tych sprężyn:

https://allegro.pl/oferta/sprezyny-eiba ... 8763610748

nadal będzie ta śmieszna różnica przód / tył, gdzie przód wygląda jak koza, a tył jakbym miał w bagażniku typowego amerykanina .. ?

jakieś rady, żeby auto poszło w dół, ale wyglądało przyzwoicie? obecnie wygląda tak:

Obrazek

chciałbym uzyskać efekt równych szczelin między oponą a nadkolem z prozdu i z tyłu
zmierz odległość od blotnika do asfaltu i będziesz miał wynik jakie sprężyny na przód potrzebujesz, rozni sie to między wersja nadwozia i silnika więc ciężko doradzić cokolwiek zza monitora


PP & Diagbox via Priv

Awatar użytkownika
laadams1604
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 145
Rejestracja: poniedziałek 30 mar 2020, 03:00
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.0

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#146

Post autor: laadams1604 » wtorek 15 wrz 2020, 15:27

do tego przydały by się nowe amortyzatory o krótszym skoku, c'nie?


--
ADAMS

Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 691
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: POS/ DW
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#147

Post autor: Stitch » wtorek 15 wrz 2020, 18:58

laadams1604 pisze:
wtorek 15 wrz 2020, 15:27
do tego przydały by się nowe amortyzatory o krótszym skoku, c'nie?
a po co? :D na jamexie -35 i ori amortyzatorach jest beton zarówno u mnie jak i u abstylumpa :D


PP & Diagbox via Priv

Awatar użytkownika
laadams1604
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 145
Rejestracja: poniedziałek 30 mar 2020, 03:00
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.0

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#148

Post autor: laadams1604 » wtorek 15 wrz 2020, 20:30

Jak to po co? ;) ori amor nie jest przystosowany do tego żeby pracować 3 cm niżej przez cały czas. Może i jest beton, ale doświadczenia moje i znajomych z innych aut na sprężynach -30 / -35 / -40 z ori amorami to nic dobrego ...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka



--
ADAMS

Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 691
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: POS/ DW
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 170

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#149

Post autor: Stitch » wtorek 15 wrz 2020, 20:55

laadams1604 pisze:
wtorek 15 wrz 2020, 20:30
Jak to po co? ;) ori amor nie jest przystosowany do tego żeby pracować 3 cm niżej przez cały czas. Może i jest beton, ale doświadczenia moje i znajomych z innych aut na sprężynach -30 / -35 / -40 z ori amorami to nic dobrego ...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
nic mu sie nie dzieje, jeździłem już 400 konnymi autami z takim setupem i nic się nie działo przez 50 tys km ;) oczywiście nikt nie broni kupić i zmienić, ale amortyzatorowi nic się nie stanie w jezdzie cywilnej.


PP & Diagbox via Priv

Awatar użytkownika
laadams1604
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 145
Rejestracja: poniedziałek 30 mar 2020, 03:00
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.0

Re: Różnica prześwitu tył/przód Sprężyny!

#150

Post autor: laadams1604 » wtorek 15 wrz 2020, 21:14

Inna niż cywilna nie wchodzi w grę w 307 SW
Gdzie szukać sprężyn? Auto wróci do mnie na koniec tygodnia, wtedy zrobię pomiary jak to wygląda obecnie
Na alledrogo wyszukiwanie czegokolwiek to jakiś mało śmieszny żart

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka



--
ADAMS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespół zawieszenia”