Problem po wymianie rozrządu.

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
kamil1991PL
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 24 paź 2019, 07:36
Lokalizacja: Żędowice
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0HDi

Problem po wymianie rozrządu.

#1

Post autor: kamil1991PL » niedziela 01 gru 2019, 11:53

Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Peugeot'a 307 2.0 HDi 110. Auto po zakupie cały czas jeździło (zakupione miesiąc temu) bez większych problemów. Zaraz po zakupie wymieniłem w nim płyny i musiałem porobić kilka pierdołek. Facet od którego kupiłem auto, mówił że na tym rozrządzie mogę jeszcze 10 tyś spokojnie jeździć, w czym też utwierdził mnie mój mechanik. Ja jako że wolałem nie ryzykować, zleciłem mu wymianę rozrządu i hamulców. Przed oddaniem samochodu zrobiłem nim bez większych problemów prawie 2.5 tyś km, nie działo się zupełnie nic. Wczoraj odebrałem samochód i już po odpaleniu silnik pracował trochę jak stary typowy klekot, a nie diesel nowego typu, pomyślałem że to przez przymrozek, bo silnik jest zimny, więc pojechałem dalej. Mimo to coś nie dało mi spokoju i stwierdziłem że się przejadę nim kawałek. Po przejechaniu ok. 4-5 km klekot był jeszcze większy, a nawet bardziej metaliczny, po czym nastąpił spadek mocy, zjechałem na pobocze i dzwonię do mechanika. Ten powiedział żebym spróbował do niego wrócić, jednak nie udało się tego zrobić, bo po przejechaniu 1-2 km samochód odciął zapłon i się wyłączył. Włączyłem awaryjne światła i kolejny telefon, mechanik przyjechał na miejsce swoim samochodem. Stwierdził na szybko że pewnie poszedł wtrysk paliwa (auto podczas "jazdy" klekotało, trzęsło się, nie miało mocy). Próbował nim przejechać kawałek tak żeby zabrać go na lawetę i zawieźć do siebie. Odwiózł mnie do domu i w poniedziałek da znać co jest co. Moje pytanie brzmi, czy przy wymianie rozrządu, mógł coś źle zrobić, że efekt był jak opisałem powyżej ? Przed wymianą auto śmigało aż miło. Pytam żeby w razie czego nie popaść w niepotrzebne koszty. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
Sylwekseat
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 666
Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 14:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg mielec
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2007
Silnik: 1.6 tu5jp4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
LPG: Tak

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#2

Post autor: Sylwekseat » niedziela 01 gru 2019, 12:26

Zle ustawiony rozrzad ?? Lub nie wpial jakiejs wtyczki np
Ogolnie skopal robote niech teraz poprawia
Na prosty rozum skoro przed wymiana bylo dobrze to czego po wymianie paska mialo by sie popsuc ??
Z drugiej strony znajac zycie mechanik w zyciu nie przyzna sie do winy i wymysli dziwna usterke np wtryski itp za ktora bedzie chcial wydrzec od Ciebie dodatkowa kase
Takim to sposobem na swoim bledzie zarobi 2 razy (no troche juz zartuje)



kamil1991PL
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 24 paź 2019, 07:36
Lokalizacja: Żędowice
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0HDi

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#3

Post autor: kamil1991PL » niedziela 01 gru 2019, 13:17

No tak też mi się wydaje że gdzieś popełnił błąd i sam nie wie gdzie. Powiem tak, nie jest to mechanik który robi samochód z rodziny pierwszy raz, już lata do niego jeżdżę czy to ja czy ktoś z rodziny. Zawsze wszystko robił przez lata poprawnie i nigdy nie było żadnego problemu z czymkolwiek. Pierwszy raz wystąpiła taka sytuacja, no ale wiadomo, różnie bywa. Mam tylko nadzieję że to nic powiązanego z rozrządem, że głowica i zawory są całe i wał się nie pokrzywił. On na szybko stwierdził wczoraj że silnik pracuje tylko na 3 gary, bo prawdopodobnie padł wtrysk. Ma to sprawdzić i zrobić. Tylko że ja z drugiej strony nie wierzę że wtrysk mógł paść ot tak, po wymianie rozrządu. Tym bardziej że samochód pracował bez zarzutów przed wymianą. Zobaczymy czego się dowiem jutro. Druga sprawa, rozrząd i wtryski paliwa nie są jakoś razem powiązane ?



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5753
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
LPG: Tak

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#4

Post autor: karolp1993 » niedziela 01 gru 2019, 14:05

kamil1991PL pisze:No tak też mi się wydaje że gdzieś popełnił błąd i sam nie wie gdzie. Powiem tak, nie jest to mechanik który robi samochód z rodziny pierwszy raz, już lata do niego jeżdżę czy to ja czy ktoś z rodziny. Zawsze wszystko robił przez lata poprawnie i nigdy nie było żadnego problemu z czymkolwiek. Pierwszy raz wystąpiła taka sytuacja, no ale wiadomo, różnie bywa. Mam tylko nadzieję że to nic powiązanego z rozrządem, że głowica i zawory są całe i wał się nie pokrzywił. On na szybko stwierdził wczoraj że silnik pracuje tylko na 3 gary, bo prawdopodobnie padł wtrysk. Ma to sprawdzić i zrobić. Tylko że ja z drugiej strony nie wierzę że wtrysk mógł paść ot tak, po wymianie rozrządu. Tym bardziej że samochód pracował bez zarzutów przed wymianą. Zobaczymy czego się dowiem jutro. Druga sprawa, rozrząd i wtryski paliwa nie są jakoś razem powiązane ?
Każdy może popełnić błąd, kwestia tego jak podejdzie do problemu i co tam wyszło.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka



Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

Awatar użytkownika
oczko
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 249
Rejestracja: niedziela 02 paź 2016, 14:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
LPG: Nie

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#5

Post autor: oczko » niedziela 01 gru 2019, 22:01

Jak widzisz czasem nie warto byc nadgorliwym trzeba bylo śmigać jeszcze okolo roczku i sie cieszyć autkiem a tak dostaniesz po kieszeni. Mechanior sie nie przyzna i skasuje cie jakieś 270 za sprawdzenie wtryskow ,a objaw typowy dla przestawienia rozrzadu.



kamil1991PL
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 24 paź 2019, 07:36
Lokalizacja: Żędowice
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0HDi

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#6

Post autor: kamil1991PL » poniedziałek 02 gru 2019, 06:40

Miejmy nadzieję że nie będzie dziadem, bo jest to dobry znajomy i znany jest w miejscowości że dobrze wykonuje naprawy. Mam nadzieję że zrobi to tak jak ma zrobić. BTW takie przestawienie rozrządu rozumiem że wystarczy zmienić na prawidłowe i powinno być ok ?



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 594
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#7

Post autor: WRQ » poniedziałek 02 gru 2019, 07:52

Spokojnie, jedź, zgłoś "reklamację" i po tym jak gość zareaguje ocenisz czy to Twoja ostatnia wizyta w jego serwisie.



kamil1991PL
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 24 paź 2019, 07:36
Lokalizacja: Żędowice
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0HDi

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#8

Post autor: kamil1991PL » poniedziałek 02 gru 2019, 07:53

Auto stoi u niego i będzie je robić dzisiaj. Czekam na telefon co mi powie po południu



Awatar użytkownika
Abstynent
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 612
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 00:13
Lokalizacja: Tarnów
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHR
Moc: 136
Kolor: Ciemna zieleń EZQC

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#9

Post autor: Abstynent » poniedziałek 02 gru 2019, 08:22

Tak wgl, jak zmieniał rozrząd to i pompę wody. Jeżeli pompę wody to zlał płyn chłodniczy i po wymianie zalał nowy więc koniec końców musiał odpowietrzać układ więc i silnik pracował i to dłuższą chwilę aż do pełnego rozgrzania więc powinien usłyszeć coś niepokojącego ?????


Zaawansowane Car Audio w 307, chętnie pomogę :)
PP2000/DiagBox -> PW

RHR http://www.peugeot307.club/viewtopic.php?f=7&t=9206
RHY http://www.peugeot307.club/viewtopic.php?f=7&t=6528

kamil1991PL
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 24 paź 2019, 07:36
Lokalizacja: Żędowice
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0HDi

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#10

Post autor: kamil1991PL » poniedziałek 02 gru 2019, 10:10

Jedyne co mi powiedział to jak mi oddawał auto, że coś dziwnie chodzi, ale to może przez przymrozek. Później jak przyjechał to otworzył maskę i słuchał jedynie rzucając kurwami :) po czym wsiadł do mnie i mówi że chodzi tak jakby na trzy gary, i że tak jakby wtrysk poszedł. Odwiózł mnie do domu a auto na lawete



Awatar użytkownika
Abstynent
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 612
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 00:13
Lokalizacja: Tarnów
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHR
Moc: 136
Kolor: Ciemna zieleń EZQC

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#11

Post autor: Abstynent » poniedziałek 02 gru 2019, 13:04

Co za partacz... Panie rozrząd zrobiony ale coś dziwnie chodzi ale to pewnie przez przymrozek :lol: :lol: :lol:


Zaawansowane Car Audio w 307, chętnie pomogę :)
PP2000/DiagBox -> PW

RHR http://www.peugeot307.club/viewtopic.php?f=7&t=9206
RHY http://www.peugeot307.club/viewtopic.php?f=7&t=6528

kamil1991PL
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 24 paź 2019, 07:36
Lokalizacja: Żędowice
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0HDi

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#12

Post autor: kamil1991PL » poniedziałek 02 gru 2019, 22:48

No niestety miał racje. Sprawdził pod komputerem, i wyciągnął wtryski które zostały uszkodzone. 1 i 4. Czarne. Jeden wielki nagar.



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5278
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136/177

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#13

Post autor: No0d » wtorek 03 gru 2019, 10:52

Dziwnym trafem akurat te wtryski które pracują razem. Tym bardziej bym się zastanowił czy ten rozrząd dobrze ustawiony.



Awatar użytkownika
Abstynent
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 612
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 00:13
Lokalizacja: Tarnów
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHR
Moc: 136
Kolor: Ciemna zieleń EZQC

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#14

Post autor: Abstynent » wtorek 03 gru 2019, 16:14

No0d pisze:
wtorek 03 gru 2019, 10:52
Dziwnym trafem akurat te wtryski które pracują razem. Tym bardziej bym się zastanowił czy ten rozrząd dobrze ustawiony.
Dziwny zbieg okoliczności :lol:


Zaawansowane Car Audio w 307, chętnie pomogę :)
PP2000/DiagBox -> PW

RHR http://www.peugeot307.club/viewtopic.php?f=7&t=9206
RHY http://www.peugeot307.club/viewtopic.php?f=7&t=6528

Awatar użytkownika
Sylwekseat
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 666
Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 14:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg mielec
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2007
Silnik: 1.6 tu5jp4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
LPG: Tak

Re: Problem po wymianie rozrządu.

#15

Post autor: Sylwekseat » wtorek 03 gru 2019, 16:19

Przeciez pisalem sie nie przyzna
Tylko złoi kolege 2 razy
Znam.juz ja poczynania mechanikow
Mi jeden uparcie chcial czujnik polozenia walka rozrzadu wymieniac a jak delikatnie powiedzialem ze moj silnik takiego nie ma to sie obrazil hyhy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesl'a”