2.0 16v nierówna praca na luzie

Problemy z mechaniką w naszych pojazdach.
ODPOWIEDZ
Wor3q
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 03 lut 2019, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Nie

2.0 16v nierówna praca na luzie

#1

Post autor: Wor3q » niedziela 03 mar 2019, 19:49

Mam problem z dziwnymi dźwiękami spod maski kiedy stoję na światłach.
Silnik pracuje cicho przez jakieś 5s, potem słychać przeskakiwanie jakiejś klapy albo przekaźnika (ciężko powiedzieć co to) i przez następne 2-3 warczy - podobny dźwięk jak przy odpalaniu.
Coś takiego powtarza się w kółko.
Dzieje się to tylko na w miarę rozgrzanym silniku - tak przy 70-80 st się zaczyna.

Wcześniej do kompletu lekko latały obroty, spadały o 50-100/min, brzdęk tego przekaźnika, wrr i wracały, tu kalibracja przepustnicy załatwiła sprawę.

Co to może być?

PS, nakręciłem film.
W związku z tym, że dźwięk jest mocno basowy, na moim telefonie słychać go tylko na słuchawkach.
Przy okazji, czy ten silnik ma tak klekotać?



Wor3q
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 03 lut 2019, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Nie

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#2

Post autor: Wor3q » wtorek 05 mar 2019, 19:35

PS2:
Wychodzi na to, że to klimatyzacja odwala taką manianę. https://youtu.be/K7y9qFTuCfo
I znowu pytanie, czy to normalne, że ma taką czkawkę, czy coś jest mocno nie tak?

Przy okazji mógłbym poprosić jakiegoś moda o przeniesienia tego wątki do działu klimatyzacja?



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5289
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136/177

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#3

Post autor: No0d » wtorek 05 mar 2019, 19:42

Głośno klekota - ale może to tylko na filmie. Klima działa poprawnie.



Wor3q
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 03 lut 2019, 19:14
Lokalizacja: Gdańsk
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Nie

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#4

Post autor: Wor3q » piątek 08 mar 2019, 10:46

No właśnie w rzeczywistości też dość głośno. Porównywalnie z 1.9TDI...
W środku klekotania nie słychać o dziwo.
Co to może być? Na filmie silnik był rozgrzany. Olej 5w40, więc zakładam, że nie popychacze.



mgruchal
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 09:20
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 16v (100kW)
Typ Silnika: RFN
LPG: Planuje

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#5

Post autor: mgruchal » środa 09 paź 2019, 21:14

Podbije tematy, czy udało się znaleźć winnego tego klekotu?



P307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 22
Rejestracja: środa 19 cze 2019, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2000
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#6

Post autor: P307 » czwartek 20 lut 2020, 12:45

Witam.
Czy mógłby ktoś zerknąć na parametry i ocenić czy wszystko jest w porządku? (Praca na benzynie. Na gazie odczuwalne bardziej)
Autko delikatnie poszarpuje na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania do 2500 obr. Mam tez wrażenie ze odcina go po przekroczeniu 3000 obr. Słabo się tez zbiera jakby go zalewało. Opóźniona reakcja na pedał gazu. Z góry dziękuje.





derok
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 938
Rejestracja: sobota 26 gru 2015, 18:37
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1,6b
Moc: 109

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#7

Post autor: derok » czwartek 20 lut 2020, 17:14

Masz inny kabel poza Lexią, zwykły elm? Ten nie pokaże korekt wtrysku, co przy gazie najważniejsze



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 602
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#8

Post autor: WRQ » czwartek 20 lut 2020, 17:35

Jak długa jest Twoja przygoda z tym autem?
Pytam ponieważ RFN ogólnie zbiera się leniwie do 3500obr/min, dopiero >3500obr/min dostaje kopa.
Wszystkie widoczne parametry pracy biegu jałowego na tym filmie masz perfekcyjne (MAP, czas wtrysku, czas ładowania cewki) poza jednym - zakresem wahań drugiej sondy lambda więc... w jakim stanie masz katalizator (masz w ogóle) ?...

Jeśli masz z czapy regulację gazu to i benzynowe ustawienia się posypią (o tym pisze derok powyżej). Wyłącz gaz, poczekaj aż silnik całkowicie ostygnie, zrób adaptację przepustnicy programowo skoro masz czym i wtedy zobacz czy na benzynie tez będziesz miał zastrzeżenia. Pojeździj chwilę na benzynie nie włączając gazu ani na moment i wtedy napisz czy jest różnica. Jeśli jest różnica, to gaz do regulacji. Podpowiem - u mnie regulacja LPG "na czasy wtrysku" starczała na kilka godzin jazdy i kończyła się P0170. Znacznie lepszy efekt jest przy regulacji na korekty - tak mam w RFJ i RFN i jest spokój.



P307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 22
Rejestracja: środa 19 cze 2019, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2000
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#9

Post autor: P307 » czwartek 20 lut 2020, 21:36

Kabla elm nie mam. Rozumiem ze dobrze mieć. Gdzieś czytałem ze to nie są drogie rzeczy to sobie załatwię jak potrzeba.

Autem jeżdżę od pół roku. Dopiero zaczynam przygodę z Francuzami. Wcześniej jeździłem dieslem.
Katalizator mam na pewno tylko nie wiem w jakim stanie. Auto od nowości jeździło głównie po mieście dlatego miałem podejrzenie ze może jest zapchany. Poprosiłem mechanika żeby to sprawdził. Spojrzał pod rozgrzane auto i stwierdził ze jest ok bo się nie nagrzewa do czerwoności. Tak wiec temat odpuściłem.

Na dniach zrobię autoadaptację i powiadomię o efektach.
Co do regulacji to mam zwrócić uwagę ewentualnie podpowiedzieć gazownikowi żeby wyregulował korekty a nie czasy wtrysku tak?

Dzięki za zainteresowanie.

Ps. Na filmiku zauważyłem ze kąt przepustnicy się zmienia. Czy to wskazane na biegu jałowym?



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 602
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#10

Post autor: WRQ » piątek 21 lut 2020, 06:50

Kąt się może zmieniać, to jest elektronicznie sterowana przepustnica, co ona tam robi dokładnie to nikt tu nie wie na 100% :-).
Spojrzał, że nie jest czerwono... no to tak - przez moje ręce przeszły trzy auta i każde po mojej jeździe przez rok czasu miało różowawą obudowę kata. Jedno auto bez kata, dwa z katem. Katalizator się zapycha przy ekodrajwingu - tak zabiłem katalizator we własnym aucie kilka lat temu. To ma być czasem przedmuchane, ma widzieć obroty rzędu 4500-5500 przez chwilę. Od momentu jak sporadycznie wciągam silniki na takie obroty to skończyły się również problemy z rdzewiejącymi wydechami :-) - woda jest wydmuchiwana na bieżąco.
Gazownikowi powiedz, że strojenie najlepiej wykonać "na korekty". Żeby on miał szansę dobrze zrobić tą robotę, to musisz mu dostarczyć pięknie chodzący silnik na benzynie - zrób adaptację (kasuje ewentualne rozjechane korekty), pojeździj w różnych warunkach na Pb i nie uruchamiaj LPG. Dopiero wtedy do gazownika.



P307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 22
Rejestracja: środa 19 cze 2019, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2000
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#11

Post autor: P307 » sobota 22 lut 2020, 17:47

Adaptacja zrobiona. Ile km mam zrobić na benzynie przed regulacją gazu?
Na co może wskazywać zakres pracy sondy?



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 602
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#12

Post autor: WRQ » sobota 22 lut 2020, 22:34

100-150km powinno w zupełności wystarczyć żeby się wszystko ustabilizowało.
Zakres pracy sondy - ta przed katalizatorem lata od bandy do bandy +/- 0 - 1V, to ona daje sprzężenie zwrotne o składzie mieszanki.
Druga u Ciebie w zasadzie powtarza z minimalnym opóźnieniem sygnał tej pierwszej - na moje oko to wygląda na brak katalizatora, albo Ci się on rozsypał. Druga nie powinna latać aż w takim zakresie i tak dynamicznie jak u Ciebie.
W RFNie jak masz czas, chęci i kanał / podnośnik, to można wyjąć wydech i zajrzeć do obudowy katalizatora. Pisałeś, że auto masz od niedawna, być może poprzednik miał problem i wytłukł katalizator (?).



P307
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 22
Rejestracja: środa 19 cze 2019, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2000
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#13

Post autor: P307 » niedziela 23 lut 2020, 01:25

Ok.
Poprzednia właścicielka auta (sprawiała wrażenie uczciwej)wspominała ze będąc u mechanika rozmawiała o katalizatorze. Ten doradził jej ze jest jeszcze dobry i nie ma potrzeby nic z nim robić. Ocenił jego stan podczas wymiany wydechu.
Oczywiście jak tylko będę miał okazje to sam go sprawdzę.
Rozumiem ze stan katalizatora ma wpływ na prace silnika.



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 602
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#14

Post autor: WRQ » niedziela 23 lut 2020, 10:01

Wpływ katalizatora na silnik :
1. jeśli w jakąkolwiek konstrukcję silnika i układu wydechowego wpakujesz nagle siatkę, przez którą muszą się przepychać spaliny to sam zabieg zduszenia układu wydechowego powoduje pogorszenie osiągów,
ALE - Ty już masz auto z epoki gdzie fabrycznie był montowany katalizator, więc nie masz punktu odniesienia, tak więc:
2. jeśli użytkując układ z katalizatorem od nowości, będziesz jeździł oszczędnie, wcześniej zmieniał biegi, nie będziesz w ogóle wprowadzał silnika w wyższy rejestr obrotów, to nigdy nie wytworzysz dużego ciśnienia spalin. Efektem tego będzie stopniowe zapychanie wkładu katalizatora i częste problemy z rdzewiejącym układem wydechowym za katalizatorem :-). Przykład - Partner, silnik KFW, przy 140kkm od nowości z dnia na dzień tryb serwisowy i niemożliwość wejścia na obroty 2000obr/min. Wcześniejsze objawy - bardzo ospała reakcja na pedał gazu, ale że to silnik od kosiarki w autobusie i narastało przez cały żywot auta, to zawsze kwitowałem to "on tak ma"... Diagnoza - niesprawny katalizator. Wkład usunięty, druga sonda zamocowana na dystansie i efekt - spalanie od razu mniejsze o 1l/100km (patrz pkt.1), znaczna poprawa dynamiki (patrz pkt. 1), koniec rdzewiejących wydechów.
Co do Twojego przypadku - jeśli masz zapchany wkład (zdziwię się, bo druga sonda by nie szalała tak) - to auto jest zmulone, nie ma mocy itd, na jałowym się może przyduszać (to naciągana teoria).
Jeżeli nie masz w ogóle wkładu kata (to obstawiam), to drugą sondę odsunąć tuleją (kątowa w RFNie działa pięknie) żeby tak nie szalała. Nie wiemy tutaj jak sterownik interpretuje takie działanie drugiej sondy jak u Ciebie.
Co do nierównej pracy - to raczej obstawiam regulację LPG, na tym bym się skupił. Temat katalizatora u Ciebie wygląda na wątek poboczny.



Awatar użytkownika
Uzdi
Administrator
Administrator
Reactions:
Posty: 3102
Rejestracja: wtorek 12 kwie 2016, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 107+
Kolor: EZAC

Re: 2.0 16v nierówna praca na luzie

#15

Post autor: Uzdi » wtorek 03 mar 2020, 13:05

O jak coś ruszyło @p307



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Benzynowe”