Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

Problemy z elektryką i elektronika.
ODPOWIEDZ
socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#1

Post autor: socher » czwartek 28 maja 2020, 21:43

Cześć,
Przejrzałem wiele wątków na forach, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Padł mi stary akumulator z którym były problemy od paru miesięcy, nie padł pod raz pierwszy, ale zwykle po naładowaniu auto odpalało, albo odpalało po 5-7 kręceniach rozrusznikiem (albo za drugim, jak po pierwszym podłączyłem car jumper na starym aku).
Napięcie na starym aku mierzone na klemach było około 5,7V (wtedy przestał działać centralny zamek), więc kupiłem nowy akumulator.
Niestety po wymianie nadal nie działa centralny zamek (dioda na przycisku zamykania zamków szybko miga) a auto nie odpala. Centralny zamek nie reaguje ani na pilota, ani na kluczyk. Na początku jeszcze był włączony tryb eco, ale po odpaleniu "na plaka" się wyłączył (auto na plaka odpala na pare sekund i gaśnie).
Z tego co czytałem to może być uszkodzone lub rozkodowane BSI. Czy za pomocą Lexii będę w stanie sprawdzić czy BSI działa? A jeżeli się rozkodowało, to czy kodowanie oryginalnego kluczyka będzie wymagało pinu? Na forum widziałem, że nowe kluczyki tego wymagają, ale nie znalazłem kodowania starych.

No i ważne dla mnie pytanie: jak awaryjnie zamknąć drzwi pasażera? Otworzyłem je od środka, nie wiedząc jeszcze, że centralny nie zadziała i nie mogę ich zamknąć :/



Awatar użytkownika
stroona
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 703
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 18:11
Lokalizacja: Jarząbkowice
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0 16V
Typ Silnika: RFN
Moc: 138KM
Kolor: Czarny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#2

Post autor: stroona » czwartek 28 maja 2020, 23:14

Rozkodowały się kluczyki, i immo blokuje rozruch silnika. Musisz przyuczyć je na nowo. Jeśli to nie pomoże, to czeka cię programowanie na nowo kluczy w PP2000, ale do tego będziesz potrzebował PIN. Jeśli chodzi o zamykanie drzwi pasażera, to zamknij samochód po prostu kluczykiem w zamku od strony kierowcy, centralny powinien i tak zadziałać, pomimo niezaprogramowanych kluczyków.
Tu masz instrukcję:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Posiadam PP2000 oraz Lexię. Pomogę zamontować tempomat, wypalić FAP, zczytać oraz usunąć błędy, aktywować światła dzienne itp. Możliwy dojazd na terenie Śląska

Awatar użytkownika
Deli
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 794
Rejestracja: wtorek 11 paź 2016, 23:42
Lokalizacja: Toruń
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 107km
Kolor: KKGC

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#3

Post autor: Deli » czwartek 28 maja 2020, 23:33

Według mnie to objawy wyczyszczonej pamięci w Bsi, typowe dla Motoroli przy nagłym spadku napięcia lub nieprawidłowym odłączeniu akumulatora. Możesz sobie w parametrach zobaczyć ilość przypisanych kluczy oraz czy ecu zezwala na start. Będziesz potrzebował planeta i kodu do immo z aso.


PP2000/Diagbox - PW
PUG 307 | deli viewtopic.php?f=7&t=6535

socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#4

Post autor: socher » niedziela 31 maja 2020, 16:35

Jeżeli chodzi o zamknięcie kluczykiem za pomocą zamka w drzwiach kierowcy, to pozostałe zamki nie reagują :/
W poniedziałek prawdopodobnie przyjdzie do mnie Lexia, to spróbuję się podłączyć i zrobić diagnostykę, może wtedy się dowiem co z BSI :) Kodu na razie nie mam, ale jak będzie potrzebny to pomęczę serwis o niego
Dzięki za podpowiedzi ;)



socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#5

Post autor: socher » poniedziałek 01 cze 2020, 20:24

Na razie udało mi się odblokować zamek przez DiagBoxa, bez pinu :) Może się komuś kiedyś przyda taka informacja, bo nigdzie wcześniej nie znalazłem o tym informacji
Zmieniłem opcję gdzie się ustawia zamek/superzamek, wszystkie rygle nagle ruszyły (nie wiem czy się otworzyły czy zamknęły), dioda na przycisku przestała mrugać, przycisk zamyka zamki oraz zamknięcie kluczem drzwi kierowcy blokuje wszystkie zamki :D Wreszcie auto nie stoi otwarte
Z diagnozy wyszło, że BSI się wyczyściło, 0 zakodowanych kluczy, jak zdobędę pin to zakoduje klucze i powinno być ok, tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#6

Post autor: socher » środa 24 cze 2020, 19:38

Auto zaczęło jeździć i przestało...
17 czerwca otrzymałem kod pin z ASO, po 1,5h prób i walki z błędem w pp2000 udało mi się zakodować BSI, kluczyki, auto odpaliło. 21 czerwca normalnie odpalił, zrobiłem 2x po około 12-14km, nie było problemów. W poniedziałek przyszło mi nowe radio więc poszedłem do auta i już nie działał na wstępie pilot. Otworzyłem auto z kluczyka, ale reszta zamków nie zareagowała. Żadne zegary nie reagują na kluczyk ani otwarcie drzwi. Jedyne co działa to rozrusznik (ale auto nie odpala), gniazdo zapalniczki oraz stare radio, które nie odpala się z kluczyka, tylko z przycisku. Napięcie w gniazdku zapalniczki 12,7V, więć to nie aku. Podłączyłem Lexię ale nie mogę się podłączyć do auta.
Czy to może wskazywać na padnięte BSI? Wcześniej się wyczyściło, to może były jego ostatnie dni...



cichy117
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 918
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#7

Post autor: cichy117 » środa 24 cze 2020, 19:55

Bardzo możliwe że padło. Zobacz czy łączy się z innymi modułami. Możesz też zerknąć czy bsi nie zamokło



socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#8

Post autor: socher » czwartek 25 cze 2020, 18:29

Lexia wcale się nie łączy, więc chyba inne moduły też nie komunikują. Zdziwiło mnie, że praktycznie cała elektronika leży, awaria BSI by wyłączyła wszystko praktycznie w aucie?
BSI idzie jakoś w miarę prosto wymontować? Auto stoi przy jednokierunkowej ulicy i ciężko przy nim coś więcej działać



cichy117
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 918
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#9

Post autor: cichy117 » czwartek 25 cze 2020, 21:22

Bsi to najważniejszy sterownik w samochodzie więc nie dziwne że przez niego reszta nie działa. Jesteś pewien że fejs jest sprawny? Spróbuj jeszcze odłączyć akumulator. Może po tym wstanie. Wyciągnięcie bsi nie jest trudne tylko co dalej? Nie zamontujesz sobie ot tak innego bsi bez czyszczenia i programowania



socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#10

Post autor: socher » piątek 26 cze 2020, 00:14

Programowałem tym interfejsem BSI i auto jeździło, Lexia jest chyba zasilana z auta, jak podłączam do laptopa, z którego kodowałem, to mam "nie rozpoznano urządzenia"
Jedyne co zmieniłem to kabel usb, sprawdzę na poprzednim ale to był nowy kabel
Zajrzałem pod maskę i widzę wodę na silniku, w ożebrowaniu przy wtryskach i ogólnie po prawej stronie silnika na gorze :/
BSI nie wyciągałem, ale zajrzałem we wnękę i cała obudowa jest w kurzu, więc nie wygląda na zalaną. Co do wyciągnięcia to bardziej w celu określenia czy mogło zostać zalane
Bezpieczniki pod maską sprawdzałem i wszystkie wyglądały ok, a tam jest bezpiecznik od bsi
EDIT: Jeszcze jedna sprawa, po przekręceniu kluczyka, po paru sekundach zapalają się reflektory przednie i nie można ich w żadnej sposób wyłączyć
Jak nie uda mi się ustalić czy to wina bsi czy nie to pozostaje laweta i serwis



cichy117
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 918
Rejestracja: czwartek 22 gru 2016, 14:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.6 16v
Moc: 110

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#11

Post autor: cichy117 » piątek 26 cze 2020, 03:35

Samowłączające się światła też wyglądają na uwalone bsi



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5753
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
LPG: Tak

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#12

Post autor: karolp1993 » piątek 26 cze 2020, 18:33

Lexia zasilana jest z USB, a objawy wskazują na padnięte BSI.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#13

Post autor: socher » niedziela 28 cze 2020, 12:26

Tak czułem, że to BSI w końcu padło :/
Mam jeszcze prośbę o podpowiedź jak wymontować BSI, bo nie wiem jakie dokładnie kupić. No i czy jak kupię zestaw startowy to BSI będzie czyste, czy zakodowane pod ECU z zestawu?



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5753
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Typ Silnika: NFU
Moc: 109
LPG: Tak

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#14

Post autor: karolp1993 » niedziela 28 cze 2020, 13:58

socher pisze:Tak czułem, że to BSI w końcu padło :/
Mam jeszcze prośbę o podpowiedź jak wymontować BSI, bo nie wiem jakie dokładnie kupić. No i czy jak kupię zestaw startowy to BSI będzie czyste, czy zakodowane pod ECU z zestawu?
Zestaw startowy jest kompletem więc jest zakodowany. BSI odpinasz wtyczki i wyciągasz z kołków. Nic skomplikowanego.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

socher
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 28 maja 2020, 21:20
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: srebrny
LPG: Nie

Re: Awaria centralnego zamka po rozładowaniu akumulatora

#15

Post autor: socher » niedziela 28 cze 2020, 22:47

Faktycznie kołki poszły gładko, nie wyciągałem bo mało miejsca, ale jak będzie trzeba to już wiem jak to zrobić, dzięki ;)

Udało mi się podłączyć Lexię, zmieniłem kabel i port w laptopie
Test pokazuje brak błędu przy BSI, błędy w ECU (zapchany FAP itp) oraz brak komunikacji z pozostałymi modułami. Ale jakiekolwiek próby telekodowania itp BSI czy sprawdzenia liczby zakodowanych kluczyków kończą się błędem połączenia, ECU zablokowane, czeka na odpowiedź BSI, więc pewnie czekają mnie poszukiwania czystego BSI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”