Dla zainteresowanych są ponownie smyczki klubowe viewtopic.php?f=19&t=73

2.0 HB + LPG

Dział dla osób zainteresowanych kupnem Peugeot'a 307.
ODPOWIEDZ
mikimau5
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 4
Rejestracja: sobota 29 gru 2018, 20:50
Lokalizacja: Marki
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2000
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

2.0 HB + LPG

#1

Post autor: mikimau5 » sobota 29 gru 2018, 21:21

Witajcie,
potrzebuję podpowiedzi - od dłuższego czasu poluję na jakiegoś pugota w mojej okolicy.. kilka sprzątnęli mi sprzed nosa, ale ... trafia się okazja na auto z PL.

https://allegro.pl/ogloszenie/peugeot-3 ... 7740096578
VIN: VF33CRFNB83772411
Produkcja 2004, rejestracja 2005.
Cena nie jakaś wygórowana.
Potrzebuję wozidła dla żony - przedszkole, sklep tego typu miejsca...
Generalnie zawieszenia się nie boję bo jestem w stanie sam własnym sumptem je ogarnąć...
Falowanie obrotów hmm- krokowiec, cewka, słabe świece ewentualnie... też bym się nie bał...
Ale sprzedawca (os.prywatna) deklaruje, że łyka 0,5-1 l oliwy na 10kkm (od serwisu do serwisu). Zgodnie z producentem norma, ale czy na pewno? Jak u was wygląda przygoda z tymi motorami?

Jegomość kupił auto 5 lat temu ze stanem 120-130 kkm od kobiety. Głównie użytkowany w Warszawie i okolicach.. Historia wydaje się być pewna..
oczywiście lampy tylne jak z japońskiego koszmaru... ale mam jbc przygotowaną maskę zorro :)

niecierpliwie czekam na wasze podpowiedzi !!!
Załączniki
cepik.jpg
cepik.jpg (185.42 KiB) Przejrzano 558 razy
sb.jpg
sb.jpg (290.53 KiB) Przejrzano 558 razy



Awatar użytkownika
WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 217
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: 2.0 HB + LPG

#2

Post autor: WRQ » sobota 29 gru 2018, 21:32

Silnik RFN ma niby dopuszczalne zuzycie oleju do 5l na 10kkm. Moje doswiadczenia - 2 litry na 10kkm w cyklu mieszanym, jazda podmiejska. Drugie doswiadczenie - 2 litry oleju na 2500 km po autostradach, predkosc 120-130 nonstop, krotkimi momentami pod 150. Moj mechanik mi orzekl, ze jak w moim podmiejskim jezdzeniu wciagnie wiecej niz 3l na 10kkm, to nalezy sie zaczac zastanawiac. Gdzies tez widzialem w jakiejs procedurze pierdziezota ze przy zuzyciu wlasnie ponizej 3l / 10kkm nie trzeba podejmowac zadnych dzialan.



Awatar użytkownika
Abstynent
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 205
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 00:13
Lokalizacja: Tarnów
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHY
Moc: 90
Kolor: Srebrny
Płeć: Mężczyzna

Re: 2.0 HB + LPG

#3

Post autor: Abstynent » sobota 29 gru 2018, 22:20

WRQ pisze:
sobota 29 gru 2018, 21:32
Silnik RFN ma niby dopuszczalne zuzycie oleju do 5l na 10kkm. Moje doswiadczenia - 2 litry na 10kkm w cyklu mieszanym, jazda podmiejska. Drugie doswiadczenie - 2 litry oleju na 2500 km po autostradach, predkosc 120-130 nonstop, krotkimi momentami pod 150. Moj mechanik mi orzekl, ze jak w moim podmiejskim jezdzeniu wciagnie wiecej niz 3l na 10kkm, to nalezy sie zaczac zastanawiac. Gdzies tez widzialem w jakiejs procedurze pierdziezota ze przy zuzyciu wlasnie ponizej 3l / 10kkm nie trzeba podejmowac zadnych dzialan.
Nie siedzę w benzyna ale ty tak na poważnie z tą ilości oleju ?
Masz info o dopuszczalnym zużyciu w HDI ?


Zaawansowane Car Audio w 307, chętnie pomogę :)
Posiadam PP2000 oraz Lexia

RHY viewtopic.php?f=7&t=6528
RHS viewtopic.php?f=7&t=6761

Awatar użytkownika
WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 217
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: 2.0 HB + LPG

#4

Post autor: WRQ » sobota 29 gru 2018, 22:36

Na powaznie. A o normie dla diesla nic nie wiem.



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4853
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: 2.0 HB + LPG

#5

Post autor: No0d » sobota 29 gru 2018, 23:03

Za sam opis bym nie chciał tego samochodu :lol:


Obrazek

mikimau5
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 4
Rejestracja: sobota 29 gru 2018, 20:50
Lokalizacja: Marki
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2000
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: 2.0 HB + LPG

#6

Post autor: mikimau5 » sobota 29 gru 2018, 23:47

Osobiscie wole szczere i faktyczne podejscie do bylo wymienione i co obecnie boli anizeli pudrowanie i brak jakichkolwiek informacji o pojezdzie;)



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4853
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: 2.0 HB + LPG

#7

Post autor: No0d » niedziela 30 gru 2018, 00:18

mikimau5 pisze:
sobota 29 gru 2018, 23:47
Osobiscie wole szczere i faktyczne podejscie do bylo wymienione i co obecnie boli anizeli pudrowanie i brak jakichkolwiek informacji o pojezdzie;)
Ten koleś totalnie nie zna się na samochodach. Pisze głupoty w opisie a ludzie tacy jak Ty w to wierzą :)

Witam, posiadam na sprzedaż Peugeota 307 2.0 w wersji Exclusive
Sb pokazuje że to wersja XT PACK
2 letnia listwa wtryskowa
Jaka listwa? :D PB? Po co to wymieniać? LPG 2 letnie przy rocznej instalacji?
3letni Akumulator BOSCHa
Duży plus :D Szczególnie że teraz akumulatory nawet po 2 latach padają z dnia na dzień :D
tylna belka bez oznak zużycia
A co ma się w niej zużywać? Tam są tylko dwie gumowe tuleje które się wymienia :lol:
Co do zrobienia? w Pełgocie zaczęły falować obroty na biegu jałowym (na Pb i LPG), prawdopodobnie jest to silniczek krokowy albo czujnik spalania stukowego
silniczka krokowego nie ma. Przepustnica wymieniona i dalej problem jest. Także chyba sam nie wie gdzie jest problem :D Czujnik spalania stukowego - ja bym powiedział że to też nie jego wina.
Jakaś końcówka albo drążek w przednim zawieszeniu zaczyna pukać.
Coś puka. W sumie jak nie maglownica albo amortyzator to do zrobienia za grosze.

Pełgotem poruszałem się codziennie 100km do pracy trasą
Licząc 100 km razy liczba dni roboczych wychodzi 25 tys km rocznie :P Tutaj też coś się nie zgadza :)


Po zdjęciach też widać że wycieraczka tył nie do końca jest sprawna :D Brak dywanika kierowcy mówi o tym że ktoś raczej nie dba o samochód.
Wydaje mi się też że chłodnica jest wymieniona - po dzwonie?

Klamki powinny być w kolorze czarnym. Ktoś chyba od SW zamontował - po co?

Osłona akumulatora gdzieś zginęła. Puszka z BSM coś niedokładnie zamknięta. Brakuje też wygłuszeń ściany, śruby mocującej podszybie.

Ten samochód to trzeba dobrze sprawdzić przed zakupem bo może być niespodzianka :P Lampy z tyłu też jakieś "tuningowane" - psują wygląd.


Obrazek

mikimau5
Nowy
Nowy
Reactions:
Posty: 4
Rejestracja: sobota 29 gru 2018, 20:50
Lokalizacja: Marki
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2000
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: 2.0 HB + LPG

#8

Post autor: mikimau5 » niedziela 30 gru 2018, 07:58

Dzieki za zwrocenie uwagi na powyzsze.
Umowie sie z gosciem na ogledziny.

Ps. To nie jest tak, ze wierze we wszystko co sprzedawca opisze. Osobiscie wole jednak pelna informacje co bylo wymieniane, jak czesto itp.
Swoj rozum mam, wiec zasada ograniczego zaufania wiecznie aktywna.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 217
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: 2.0 HB + LPG

#9

Post autor: WRQ » niedziela 30 gru 2018, 10:56

Tak popatrzyłem z ciekawości i na pewno leje się woda z szyby na pokrywkę silnika i wobec tego idzie w okolice świec - możliwe problemy z cewką. Z mojej perspektywy do sprawdzenia :
- kiedy był zakładany gaz i ile to ma przebiegu na gazie,
- jak przechodzi przewód do przełącznika LPG-Pb, bo monterom się niestety zdarza zrobić dziurę nad BSI i potem się cyrki dzieją.
- do dopytania na forum czy skoro auto z PL to też miało montowany wspornik do pompy powietrza wtórnego. Widzę go na zdjęciu, pompy brak (to że brak pompy, to akurat potwierdza wersję że auto na PL). Ja mam ten silnik i auto z NL z pompą powietrza.
- uruchomiłbym tylną wycieraczkę (powinna być w prawo w pozycji spoczynkowej :-) )
- falujące obroty... tysiąc powodów może być, podpiąć pod OBD, podpiąć się do KME, zobaczyć czy auto czegoś nie melduje.
- jaki ma wlany olej - jeśli cokolwiek wyżej niż 5W.. (czyli 10W...) to albo ktoś nie ma pojęcia o tym silniku albo usiłuje maskować problemy.
Oczywiście poza tymi szczególnymi kwestiami dla 307, to sprawdzenie wszystkich przycisków czy działają, klima do sprawdzenia itd.
Miałem zero wiedzy o tym modelu kupując moje auto i w zasadzie mógłbym identycznie opisać - też jak był zimny to dziwnie chodził :-D...

PS. I błagam nie piszcie pierdół, że "nie ma silniczka krokowego". MA. Tyle tylko, że jest zintegrowany z całą przepustnicą, więc nie da się samego silniczka wymienić bez kombinacji alpejskich.



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4853
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: 2.0 HB + LPG

#10

Post autor: No0d » niedziela 30 gru 2018, 11:34

WRQ pisze:
niedziela 30 gru 2018, 10:56
- do dopytania na forum czy skoro auto z PL to też miało montowany wspornik do pompy powietrza wtórnego. Widzę go na zdjęciu, pompy brak (to że brak pompy, to akurat potwierdza wersję że auto na PL). Ja mam ten silnik i auto z NL z pompą powietrza.
Wspornik nie pełni tylko funkcji "trzymania" pompy powietrza wtórnego od tego należy zacząć :)
WRQ pisze:
niedziela 30 gru 2018, 10:56
PS. I błagam nie piszcie pierdół, że "nie ma silniczka krokowego". MA. Tyle tylko, że jest zintegrowany z całą przepustnicą, więc nie da się samego silniczka wymienić bez kombinacji alpejskich.
I co ta wiedza zmienia? Wprowadza niepotrzebne zamieszanie! Wymienia się całą przepustnice - wymieniona była w tym przypadku a problem został :P


Obrazek

Awatar użytkownika
WRQ
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 217
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
Płeć: Mężczyzna
LPG: Tak

Re: 2.0 HB + LPG

#11

Post autor: WRQ » niedziela 30 gru 2018, 11:51

Raz się dowalasz do gościa sprzedającego, że pojęcia nie ma... a za chwilę pytasz, co wiedza zmienia i piszesz, że nic nie wnosi. Brak konsekwencji. Wyjaśnij proszę koledze kwestię wspornika, bo ja już nie mam mojej 307ki i nie mogę iść podejrzeć (dlatego też napisałem, żeby dopytać).



Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4853
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: 2.0 HB + LPG

#12

Post autor: No0d » niedziela 30 gru 2018, 11:57

WRQ pisze:
niedziela 30 gru 2018, 11:51
Raz się dowalasz do gościa sprzedającego, że pojęcia nie ma... a za chwilę pytasz, co wiedza zmienia i piszesz, że nic nie wnosi. Brak konsekwencji.
Bo jeżeli coś jest częścią niewymienną to nie ma się co nad nią rozczulać :) Jeżeli mamy silniczek osobno wtedy co innego... Z resztą co ja będę tłumaczył...
WRQ pisze:
niedziela 30 gru 2018, 11:51
Wyjaśnij proszę koledze kwestię wspornika, bo ja już nie mam mojej 307ki i nie mogę iść podejrzeć (dlatego też napisałem, żeby dopytać).
Kółko od paska osprzętu jest przymocowane do tego wspornika.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupuję Peugeot'a 307”