Dla zainteresowanych są ponownie smyczki klubowe viewtopic.php?f=19&t=73

Swap na 3.0 V6

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Devoy
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: czwartek 03 mar 2016, 12:19
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Swap na 3.0 V6

#1

Post autor: Devoy » środa 30 sie 2017, 19:14

Zamierzam się zabrać za szalony pomysł, jakim jest swap na 3.0 V6 J4S 210KM z poliftowej 406 do 307 z 2.0 Hdi 110KM. Wiem, że komuś gdzieś już się to udało, tyle że nie ma żadnego kontaktu z tym cudotwórcą. Planuję zakupić całego dawcę zamiast osobno silnika itp, bo chyba tak wyjdzie lepiej (więcej gratów i możliwość sprawdzenia stanu podzespołów na żywym osobniku). Teraz pytanie do was (bo pierwszy raz się będę brał za coś takiego) - macie jakieś rady, jak to wykonać? Jak jest z elektryką przy 3.0 V6 a przy dieslu 2.0?



Awatar użytkownika
Pafels
Administrator
Administrator
Reactions:
Posty: 2553
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 00:15
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0HDi
Typ Silnika: RHS
Moc: 110
Kolor: pedalski :(
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#2

Post autor: Pafels » środa 30 sie 2017, 21:19

406 też jest na szynie van wiec nie powinno być tragedii jesli chodzi o eletrykę, jeśli szyna wgl ma jakieś znaczenie, pewnie trzeba będzie zrobić jakieś customowe łapy silnika i skrzyni, silnik z osprzętem i ecu, swoją drogą jeśli masz jakieś linki do tego tematu to chętnie zerknę, i mocno kibicuję żeby się i Tobie udało, w razie czego służę pomocą ze schematami elektrycznymi :)



Awatar użytkownika
Devoy
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: czwartek 03 mar 2016, 12:19
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0
Moc: 110
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#3

Post autor: Devoy » czwartek 31 sie 2017, 09:16

No właśnie najbardziej się obawiam zabawy z elektryką, bo słyszałem że te silniki są na innych szynach i trzeba wszystkie kable/wtyki puszczać na nowo :/



Awatar użytkownika
karolp1993
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4858
Rejestracja: czwartek 18 cze 2015, 14:20
Lokalizacja: Wrocław / Kamienna Góra
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 1.6 TU5JP4
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#4

Post autor: karolp1993 » czwartek 31 sie 2017, 12:15

Może być dużo zabawy z dopasowaniem pinoutu wyposażenia do BSI. Ale architektura ta sama więc powinno dać radę. Weź VIN tej 406 to będziemy Ci podrzucać schematy.


Posiadam PP2000 - Peugeot / Citroen oraz OPCOM - OPEL. Jeśli potrzebujesz pomocy - zapraszam na PW
Naprawiam przełączniki zespolone COM2000.

Awatar użytkownika
Mry
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 837
Rejestracja: niedziela 03 sty 2016, 13:22
Lokalizacja: Krasnystaw
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1.6 9HY
Typ Silnika: 9HZ
Moc: 200+ : )
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Swap na 3.0 V6

#5

Post autor: Mry » wtorek 05 wrz 2017, 17:09

Na pewno też trzeba będzie zdjąć immo w 406 bo jest zupełnie inna zasada działania ;)


KLIKNIJ ABY ODWIEDZIĆ NASZĄ STRONĘ

Numer kontaktowy: 570 213 563

Sprzedaż urządzeń do chiptuningu, egr, fap/dpf - z rabatem 25% na obróbkę mapy KLIKNIJ TU

Tobby
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 348
Rejestracja: niedziela 18 cze 2017, 16:25
Lokalizacja: Wroclaw
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 2005
Silnik: 3.0
Typ Silnika: RFK
Moc: 225
Kolor: Czarny
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#6

Post autor: Tobby » niedziela 10 wrz 2017, 14:04

Ile wazy Vka? Moze uciekac przodem mocno, musisz uszywnic zawias, wydajniejszy hebel tez by sie przydal.

Ogolnie pomysl bardzo fajny jak sie tu rejstrowalem to przeszukiwalem forum czy ktos nie ma przypadkiem takiego Swapa, uwielbiam V6 w kompaktach.

jezeli poradzisz sobie z lapami silnika, cala mechanika itd, mysle,ze bez problemu ogarniety tuner odpali to na jakims kompie SA bo pewnie bedziesz musial zainwestowac w takie cos zeby wszystko ogarnac.

Powodzenia. Trzymam kciuki.


Dość...

damiank94
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 28
Rejestracja: piątek 08 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Podlaskie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2002
Silnik: RHS
Moc: 107
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#7

Post autor: damiank94 » środa 01 lis 2017, 19:13

Co do hamulców. 406 Sedan/Break miały takie same hamulce tak w silniku 1.8 jak i 3.0 V6 czyli tarcze 283 z zaciskiem jednotłoczkowym. Brembo było w najbardziej wypasionych Coupe z V6 bądź 2.2 HDi.

HDI jest trochę cięższe od silnika benzynowego i podejrzewam, że niewiele lżejsze od tej V6.

Najlepiej zarejestruj się na 406-klub.pl i uderz to użytkownika "Yeti". Powinien podpowiedzieć coś więcej na temat swapu.



Awatar użytkownika
danielbie
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 175
Rejestracja: niedziela 08 maja 2016, 07:46
Lokalizacja: Poznań
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.6 B+G
Moc: 109
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#8

Post autor: danielbie » sobota 18 lis 2017, 22:39

Myślę że hamulcy nie trzeba tykać. Kwestia dopasowania łap silnika i usztywnienia kasty. Dla bezpieczeństwa bym wzmocnił kielichy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4606
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#9

Post autor: No0d » sobota 18 lis 2017, 22:46

Dla bezpieczeństwa to warto zmienić hamulce :P


Obrazek

Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 4606
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#10

Post autor: No0d » sobota 24 lis 2018, 04:56

s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (139.71 KiB) Przejrzano 259 razy


Obrazek

Awatar użytkownika
Irdo38
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 213
Rejestracja: piątek 30 cze 2017, 21:42
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.4 (TU3JP)
Typ Silnika: KFW
Moc: 75KM
Kolor: Blanc Banquise
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Swap na 3.0 V6

#11

Post autor: Irdo38 » sobota 24 lis 2018, 09:01

Co jest do cholery :ooo



Awatar użytkownika
longbow
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 46
Rejestracja: sobota 13 sie 2016, 21:02
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2006
Silnik: RHR
Moc: 138
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#12

Post autor: longbow » sobota 24 lis 2018, 10:20

Jak się popieści to ten silnik pakowali nawet pod machę 206.
Tu waga raczej nie jest problemem, będzie zbliżona do mojego RHR z automatem więc zawias i hamulce wystarczą.
Też mi to chodzi po głowie ale nie w familijnym kombi....:D



Awatar użytkownika
Uzdi
Support
Support
Reactions:
Posty: 1874
Rejestracja: wtorek 12 kwie 2016, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 107+
Kolor: EZAC
Płeć: Mężczyzna

Re: Swap na 3.0 V6

#13

Post autor: Uzdi » niedziela 25 lis 2018, 04:18

https://www.ebay.co.uk/itm/Modified-Peu ... rk:36:pf:0
1.jpg
1.jpg (156.4 KiB) Przejrzano 226 razy
2.jpg
2.jpg (147.55 KiB) Przejrzano 226 razy
3.jpg
3.jpg (145.06 KiB) Przejrzano 226 razy
4.jpg
4.jpg (142.37 KiB) Przejrzano 226 razy
5.jpg
5.jpg (139.71 KiB) Przejrzano 226 razy
7.jpg
7.jpg (88.75 KiB) Przejrzano 226 razy
8.jpg
8.jpg (125.4 KiB) Przejrzano 226 razy
9.jpg
9.jpg (94.34 KiB) Przejrzano 226 razy



Awatar użytkownika
Irdo38
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 213
Rejestracja: piątek 30 cze 2017, 21:42
Lokalizacja: Kraków
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2001
Silnik: 1.4 (TU3JP)
Typ Silnika: KFW
Moc: 75KM
Kolor: Blanc Banquise
Płeć: Mężczyzna
LPG: Nie

Re: Swap na 3.0 V6

#14

Post autor: Irdo38 » niedziela 25 lis 2018, 11:09

upchany na styk :D ale widac że się da, czekam teraz na wersje v8



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”