Podniesienie dźwigni zmiany biegów

Ledy, zmiany wyglądu, części od innych aut - modyfikacje
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
andrew77
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: sobota 01 sie 2015, 00:38
Lokalizacja: Szczecin
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1587
Moc: 110

Podniesienie dźwigni zmiany biegów

#1

Post autor: andrew77 » poniedziałek 15 cze 2020, 19:01

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie szalony pomysł - mianowicie podniesienie dźwigni zmiany biegów.
Słowem wstępu: Peugeot 307 w trakcie swojej premiery opisywany był jaki (bardzo) mini VAN (ze względu na liczbę siedzeń w wersji SW).
Do VAN'a trochę mu brakuje, między innymi poprzez klasycznie umieszczoną dźwignię zmiany biegów.
Poza tym, po założeniu uniwersalnego podłokietnika, obsługa tej wajchy jest trochę kłopotliwa.
Pomysł polega na uniesieniu mocowania dźwigni, np o około 8cm i jednocześnie skróceniu drążka o ok 3cm. Podnosi to realnie drążek o 5cm (w aucie to dużo)
i skraca ruch potrzebny do zmiany biegu.
Żeby nie robić dziwnych konstrukcji próbowałem szukać gotowych rozwiązań i takie istnieją np w modelu 5008.
Żeby wiedzieć o czy piszę, najlepiej wpisać sobie w google: "WYBIERAK BIEGÓW PEUGEOT 5008" i przełączyć na obrazki.
To co w 307 jest przykręcone bezpośrednio do tunelu w 5008 jest na dodatkowym ... stojaku.
Problem w tym, że taki stojak jest dość wysoki (więcej niż bym oczekiwał) i niestety ma inny rozstaw śrub na dole a inny na górze.
Problem z estetycznym zabudowaniem tak podniesionego lewarka to sprawa drugorzędna.
Jestem w stanie poświęcić jeden szroto-lewarek do testów, byle jego mocowanie było solidne.
Czekam na pomysły :)



Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 145
Rejestracja: poniedziałek 02 kwie 2018, 23:58
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2,0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: Podniesienie dźwigni zmiany biegów

#2

Post autor: Ziela » wtorek 16 cze 2020, 17:03

Jak chcesz tylko kilka cm podnieść to może warto poszukać samej gałki zmiany biegów która będzie dłuższa?


Redukcja, dwa biegi i nie ma kolegi :twisted:

Awatar użytkownika
kaczaza5
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 68
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2016, 12:23
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Moc: 110 km

Re: Podniesienie dźwigni zmiany biegów

#3

Post autor: kaczaza5 » wtorek 16 cze 2020, 23:56

https://images.app.goo.gl/NwT78yieQivsMk876


Haha sorry nie mogłem się powstrzymać żeby tego tu nie zamieścić
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... h%2Fx%2Fim



Awatar użytkownika
andrew77
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 60
Rejestracja: sobota 01 sie 2015, 00:38
Lokalizacja: Szczecin
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1587
Moc: 110

Re: Podniesienie dźwigni zmiany biegów

#4

Post autor: andrew77 » środa 17 cze 2020, 21:19

Dłuższy/wyższy wyłącznie lewarek [nieważne czy metalowy czy gumowy :) ]potrzebuje więcej miejsca na górze, by zrobić to samo na dole.
Także oba pomysły odpadają, ale dzięki za zaangażowanie :)



Awatar użytkownika
Ziela
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 145
Rejestracja: poniedziałek 02 kwie 2018, 23:58
Lokalizacja: Łódź
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2,0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
LPG: Tak

Re: Podniesienie dźwigni zmiany biegów

#5

Post autor: Ziela » środa 17 cze 2020, 21:56

Rozstaw śrub możesz zawsze spróbować zniwelować stosując coś w rodzaju cienkiej płytki działającej na zasadzie adapteru/dystansu do zmiany rozstawu śrub w felgach. Ale jak to wyjdzie w rzeczywistości to trzeba zacząć rzeźbić i korygować na bieżąco. Powodzenia :D


Redukcja, dwa biegi i nie ma kolegi :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning optyczny, modyfikacje”