Słowem wstępu: Peugeot 307 w trakcie swojej premiery opisywany był jaki (bardzo) mini VAN (ze względu na liczbę siedzeń w wersji SW).
Do VAN'a trochę mu brakuje, między innymi poprzez klasycznie umieszczoną dźwignię zmiany biegów.
Poza tym, po założeniu uniwersalnego podłokietnika, obsługa tej wajchy jest trochę kłopotliwa.
Pomysł polega na uniesieniu mocowania dźwigni, np o około 8cm i jednocześnie skróceniu drążka o ok 3cm. Podnosi to realnie drążek o 5cm (w aucie to dużo)
i skraca ruch potrzebny do zmiany biegu.
Żeby nie robić dziwnych konstrukcji próbowałem szukać gotowych rozwiązań i takie istnieją np w modelu 5008.
Żeby wiedzieć o czy piszę, najlepiej wpisać sobie w google: "WYBIERAK BIEGÓW PEUGEOT 5008" i przełączyć na obrazki.
To co w 307 jest przykręcone bezpośrednio do tunelu w 5008 jest na dodatkowym ... stojaku.
Problem w tym, że taki stojak jest dość wysoki (więcej niż bym oczekiwał) i niestety ma inny rozstaw śrub na dole a inny na górze.
Problem z estetycznym zabudowaniem tak podniesionego lewarka to sprawa drugorzędna.
Jestem w stanie poświęcić jeden szroto-lewarek do testów, byle jego mocowanie było solidne.
Czekam na pomysły
