Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Uzdi
Administrator
Administrator
Reactions:
Posty: 3047
Rejestracja: wtorek 12 kwie 2016, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2002
Silnik: 2.0 HDI
Typ Silnika: RHS
Moc: 107+
Kolor: EZAC

Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#1

Post autor: Uzdi » sobota 27 sty 2018, 03:04




Awatar użytkownika
Gor
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 24 gru 2019, 13:59
Lokalizacja: Toruń
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1.6 HDI
Moc: 110
Kolor: EZR
LPG: Nie

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#2

Post autor: Gor » niedziela 05 sty 2020, 13:21

Dzięki za filmik , bo swojego Lwa mam 2 tyg. i się zastanawiałem jak jest montowane koło zapasowe . Muszę pochwalić poprzedniego właściciela bo nawet niema tego czarnego plastiku co jest lewarek w nim schowany .



Awatar użytkownika
WRQ
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 535
Rejestracja: piątek 24 lis 2017, 10:50
Lokalizacja: Ozorków
Nadwozie: Kombi
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.0 16V RFN
Typ Silnika: RFN
Moc: 100kW
LPG: Tak

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#3

Post autor: WRQ » niedziela 05 sty 2020, 16:34

Gor pisze:
niedziela 05 sty 2020, 13:21
Dzięki za filmik , bo swojego Lwa mam 2 tyg. i się zastanawiałem jak jest montowane koło zapasowe . Muszę pochwalić poprzedniego właściciela bo nawet niema tego czarnego plastiku co jest lewarek w nim schowany .
Jeżeli masz to auto 2 tygodnie, to postudiuj temat "winda koła zapasowego" i gdyby (odpukać) przyszło Ci na drodze zmieniać koło, lub wzywać lawetę, która będzie się dotykać do tego mechanizmu, to zapamiętaj (w sytuacji stresowej na drodze mało kto pamięta) - tym mechanizmem NIE WOLNO ruszać jeśli linka nie jest napięta. Jak już wydostaniesz ten zapas, to w jego miejsce masz wsadzić koło żebyś mógł bez strat wciągnąć linkę z powrotem. Unikniesz dzięki temu zagięcia linki i naprawy tego ustrojstwa lub poszukiwania nowego ;) .



Awatar użytkownika
Proca307SW
Użytkownik
Użytkownik
Reactions:
Posty: 13
Rejestracja: niedziela 02 lut 2020, 08:09
Lokalizacja: Klutajny
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1997
Typ Silnika: RFN
Moc: 136
Kolor: LQAD
LPG: Nie

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#4

Post autor: Proca307SW » środa 12 lut 2020, 13:18

Proszę o wyrozumiałość, za takie pytanie w tym temacie ale myślę, że fachowa odpowiedź będzie pomocna nie tylko dla mnie ale i przyszłych nowych i świeżych posiadaczy 307 SW.
Czy w przypadku gdy moje koło zapasowe posiada oryginalną oponę Dunlop 2000SP 205/55R16 91V jeszcze z fabryki z 2003 roku :lol: ewidentnie nie było nigdy używane, a stalówka
jest w opłakanym stanie... myślałem o zmianie opony na jakąś używkę z internetu oraz o wypiaskowaniu tej felgi stalowej ale obawiam się, że korozja jest już w zbyt zaawansowanym stanie.
Czy mogę w to miejsce zakupić dowolną stalówkę o takich samych wymiarach i parametrach czy musi być to dokładnie taka stalówka koła zapasowego?
Chodzi głównie o to czy wkład "windy" ten plastikowy, będzie pasować do felgi aby umiejscowić zapas w swoim miejscu?

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5221
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136/177

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#5

Post autor: No0d » środa 12 lut 2020, 13:39

kup sobie koło dojazdowe z CC/HB. Jest w bagażniku pod wykładziną i będzie jak nowe.

Felga na zapasie niczym się nie różnic od normalnych montowanych na koła. Aby parametry były takie same - rozstaw śrub, et(może być inne w granicach rozsądku), otwór centrujący.



Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 468
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: Breslau
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 163
Kolor: Black Obsidien

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#6

Post autor: Stitch » środa 12 lut 2020, 16:44

No0d pisze:
środa 12 lut 2020, 13:39
kup sobie koło dojazdowe z CC/HB. Jest w bagażniku pod wykładziną i będzie jak nowe.

Felga na zapasie niczym się nie różnic od normalnych montowanych na koła. Aby parametry były takie same - rozstaw śrub, et(może być inne w granicach rozsądku), otwór centrujący.
w cc jest pełnowymiarowe koło, a nie dojazdowka :P


I love to watch the world burn.

Awatar użytkownika
No0d
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 5221
Rejestracja: wtorek 30 cze 2015, 20:10
Lokalizacja: Podkarpacie
Nadwozie: HB
Rok produkcji: 2004
Silnik: 2.0
Typ Silnika: RFN
Moc: 136/177

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#7

Post autor: No0d » środa 12 lut 2020, 19:06

Przeczytaj to co napisałem niżej w tym co zacytowałeś. W 307 nie widziałem wąskiego koła zapasowego bo chyba fabrycznie nikt tego nie montował.



Awatar użytkownika
Stitch
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 468
Rejestracja: piątek 29 mar 2019, 13:06
Lokalizacja: Breslau
Nadwozie: CC
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 HDi
Typ Silnika: RHR
Moc: 163
Kolor: Black Obsidien

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#8

Post autor: Stitch » środa 12 lut 2020, 19:28

No0d pisze:
środa 12 lut 2020, 19:06
Przeczytaj to co napisałem niżej w tym co zacytowałeś. W 307 nie widziałem wąskiego koła zapasowego bo chyba fabrycznie nikt tego nie montował.
to pisz o zapasowym, bo dojazdówka jest wąska ;) więc jak już używasz pojęć to chociaż z tym jak są ogólnie przyjęte.. ;)
https://www.oponeo.pl/artykul/kolo-dojazdowe-i-zapasowe


I love to watch the world burn.

Awatar użytkownika
Zlakobieta
Klubowicz
Klubowicz
Reactions:
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 22 gru 2015, 18:53
Lokalizacja: 3City
Nadwozie: SW
Rok produkcji: 2005
Silnik: 1.6
Moc: 80kW (110HP)
Kolor: Szare aluminium

Re: Gdzie jest i jak wydostać KOŁO ZAPASOWE - 307 SW: (EN)

#9

Post autor: Zlakobieta » środa 12 lut 2020, 19:37

No0d pisze:
środa 12 lut 2020, 13:39
kup sobie koło dojazdowe z CC/HB. Jest w bagażniku pod wykładziną i będzie jak nowe.

Felga na zapasie niczym się nie różnic od normalnych montowanych na koła. Aby parametry były takie same - rozstaw śrub, et(może być inne w granicach rozsądku), otwór centrujący.
Dojazdówka a zapasowe to dwie różne sprawy. 😁


Kobieta jest jak otwarta księga. O fizyce kwantowej, po chińsku, ale otwarta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi Opony”